We hebben een oplossing gevonden, een extra positie op het ontwerpbureau en we beginnen met snijden en maken er grote foto's van, dus we beginnen met knippen en we komen 30 minuten later terug!
Helaas is dit de realiteit bij grote assemblages, het is ingewikkeld om de tekeningen en in het bijzonder de dwarsdoorsnedes te maken...
Ik hoop dat dit niet het enige mogelijke antwoord is.... Ik heb 10 jaar lang andere vergelijkbare software gebruikt om hetzelfde werk te doen, en ik had dit soort problemen niet. Als ik naar de demo's van SW 2019 kijk, stel ik mezelf vragen... Uit hoeveel KB bestaat een complexe samenstelling?
Voor mij is het niet het gewicht van de assemblage dat het zwaar maakt, maar wat het maakt.
Ik kan een assemblage hebben gemaakt van 4 andere assemblages, dus weinig beperking, maar in elk van deze assemblages zware onderdelen zoals gaas met herhalingen, plaatwerk met een veelvoud aan gaten of gewoon grote aantallen onderdelen of erger oppervlaktedelen die ze snijden, vinden ze helemaal niet leuk.
En deze assemblage, die niet zwaar is in gewicht 4 beperkingen en 4 referenties, is nog steeds erg zwaar om te verwerken voor solidworks, vooral bij het snijden.
Aan de andere kant, complexe assemblage die ik ben vergeten, vind ik het nog langzamer om te verwerken. De opening is zeker sneller, maar ik merk dat de tijd die tijdens de opening wordt bespaard, snel verloren gaat in een grotere traagheid, dus ik open alles in resolutie. Met assemblages van meer dan 10000 componenten, soms vandaar de extra pc die beschikbaar is ...
We zouden het hele resultaat moeten geven, het aantal lichamen is zelfs nog belangrijker.
Maar als het probleem zich voordoet met slechts 671 componenten (zelfs als er bijvoorbeeld schroeven zijn die vele malen worden herhaald), zie ik liever een probleem met een onderdeel dat zich op het oppervlak bevindt.
we hadden ook veel problemen met het tekenen (maken van secties / conversie naar DWG....) op relatief zware ASM-bestanden (4000 componenten / 7000 lichamen / honderd beperkingen).
Na een golf van tests bleek dat om tijd te besparen op tekeningen, het nodig was om het ontwerp vanaf het maken van de onderdelen onder de knie te krijgen , bijvoorbeeld:
- Geen oppervlakte
- Geen of zeer weinig externe referenties
- Geen gebruik van geïmporteerde bestanden (bijv. motor), maar eerder recreatie van het model in "lite" versie
- Beperking van configuraties, gebruik van weergavestatussen in plaats daarvan
Dit alles met als doel de omvang en de middelen te verminderen die nodig zijn voor de software om elk onderdeel of samenstel weer te geven/reconstrueren.
Voor de goede orde, op dezelfde assemblage, de ene ruw zoals we hem hebben ontworpen en de andere met de hierboven gedeeltelijk beschreven wijzigingen, was de winst op de tekening aanzienlijk: 70% tijdwinst! (Aanmaken van sectie / conversie naar DWG).
Ik ga op deze manier te werk en vervolgens neem ik dit onderdeel buiten de montage op. Door een onderdeel van de assemblage te maken en met deze manier van doen houdt het onderdeel een link met de assemblage. Als je een onderdeel in de assembly bewerkt, volgt het onderdeel dat je ervan hebt gemaakt vanzelf... Het is dus makkelijker om sneden te maken in een onderdeel dan in een groot geheel.
Ik heb geprobeerd de bestanden met oppervlak zoveel mogelijk te verkleinen , maar het probleem blijft bestaan...
Daarnaast gebruik ik database-elementen (Lagers, Motorisering) uit stapbestanden en gedeeltelijk en dus in oppervlakte opgelost.
2 punten verrassen me ook als ik een snede wil maken:
1e: wanneer ik mijn beker plaats, en voordat ik valideer, is de weergave correct geplaatst. Maar als ik valideer, loopt de definitie door en zoekt ze voor onbepaalde tijd.
2d: als ik op het hoogteaanzicht (overeenkomend met de gewenste sectie) een lokale sectie maak, werkt het...
In de toekomst zullen we kiezen voor de oplossing die Drix49 gebruikt, maar ik ben niet overtuigd van het systeem en ik heb de indruk dat maar weinig mensen plannen maken met dwarsdoorsneden.