Hallo
Elk jaar hebben we recht op: "De nieuwe versie van solidworks is aanzienlijk sneller dan de vorige". We hadden zelfs "de schoten open in een flits".
Er is ook het vakje "verbeterde grafische prestaties" dat nu standaard is aangevinkt.
Van mijn kant, na de migratie van de 2019 naar de 2022, zien mijn collega's en ik, die aan vrij grote assemblages werken, geen verbetering in de prestaties.
Het is duidelijk dat het niet de hardware is die de beperkende factor is, want we hebben ultrakrachtige machines (SSD. M2, CPU overgeklokt naar 5.20Ghz en Quaro P5000) ....
Er is echter een verbetering opgetreden in de prestaties van PDM.
Wat denk je?
Van onze kant wachten we nog steeds op de SP4 in 2020 voordat we doorgaan naar de 2022 als deze ons na het testen voldoening geeft.
Ter informatie: bij het upgraden naar een hogere versie is het ook aan te raden om de basiskaarten aan te passen met een basiskaart van de nieuwste versie. En ik kreeg ook het advies om met een schoon profiel te beginnen. (Geen profielherstel van een lagere versie, omdat dit regelmatig problemen of bugs veroorzaakt.
Van onze kant dateerde de basiskaart van de versie van 2004 tot en met alle tussenliggende versies.
En inderdaad, met de nieuwe basemap winnen we dan iets aan snelheid.
Maar na de installatie van de 2022 gaan de tekeningen in een oogwenk open. Laten we hopen dat het geen chocolade eclair is...
Ik kijk in ieder geval uit naar uw feedback over dit onderwerp, om onze aanstaande versiewijziging te begeleiden.
Edit: Ik vergat te vermelden dat we bij grote implementaties soms tussen de 50.000 en 100.000 onderdelen hebben verdeeld over vele sub-assemblies.
Het is dan ook onnodig om te zeggen dat ik uitkijk naar de opname, die in een flits opent.
4 likes