De kluis herstellen na het crashen van de harde schijf van de kluis

Hallo

Mijn vraag gaat over hoe ik een kluis en zijn gegevens kan herstellen na een crash van de harde schijf of het wissen van gegevens.

Bij het bedrijf waar ik werk, gebruiken we de Enterprise PDM-oplossing om onze SolidWorks-gegevens te beheren. De kluis bevindt zich op een specifieke pc die als dataserver fungeert. Er wordt regelmatig, automatisch, een back-up gemaakt van de harde schijf met de kluis naar een andere server in een ander kantoor.

Mijn baas stelde me een vraag die ik niet met zekerheid kon beantwoorden, maar waarvoor ik zeker weet dat je me kunt verlichten!

- Wat zou er gebeuren als de harde schijf van de kofferbak zou "crashen"? Kunnen we gewoon de back-up harde schijf nemen en deze in de kluisserver monteren?

- Als SolidWorks-bestanden per ongeluk zijn verwijderd, kunnen ze dan gewoon worden hersteld met een eenvoudige USB-stick en ze terug in de kluis worden geplaatst?

- Zijn de bestanden op enigerlei wijze "gecripteerd"?

Kortom, dit zijn het soort vragen waar een niet-informaticus als ik moeite mee heeft.

Mijn onderzoek en observaties doen me geloven dat:

- De SolidWorks-bestanden worden in de kluis opgeslagen met een hexadecimale "codering" die me niet in staat stelt bepaalde bestanden te identificeren en bijgevolg van de server te kopiëren/plakken.

- De SQL-database die achter Enterprise PDM draait, zou de pure en harde schijfwissel waarschijnlijk niet ondersteunen in geval van een crash.

Kunt u mijn eerste ideeën bevestigen (of niet...) en uw respectieve expertise delen zodat ik mijn baas correct kan antwoorden?

Bij voorbaat dank! 

Hallo

Uw netwerkarchitectuur moet een back-upsysteem voor uw server bevatten dat een image van uw schijf en een back-up van uw database maakt.

Als je HDD crasht, moet je de server opnieuw koppelen en de schijfkopie van je back-up gebruiken...

3 likes

Wat als het gewoon een kwestie is van het herstellen van een paar specifieke bestanden in een onderzoek?

Hoi allemaal!

Kleine maandagochtend UP... Antwoorden op mijn verschillende vragen?

Bij voorbaat dank ;-)

Clown rond uw back-upschijf

En deze clown stop je in de kofferbak

en alles zal weer normaal zijn

Als PDM mapverwijzingen aanmaakt, moet er een passende codering zijn

@+ ;-)

Dank u voor uw antwoord GT22.

Dat gezegd hebbende, zoals ik in mijn oorspronkelijke bericht zei, ik ben geen computerwetenschapper en ik heb hier sowieso geen controle over enige fysieke architectuur. Het beste wat ik kan doen voor de "clown" waar je het over hebt, is om een rode neus en grote schoenen op mijn ober te enten! ! ;-)

Alle gekheid op een stokje (ik hoop dat je het niet verkeerd hebt opgevat...), denk ik dat ik begrijp wat je me vertelt. Ik denk dat er al een RAID-mount in de server-pc zit met de PDM-trunk , maar dat is niet mijn vraag. Pragmatischer, kan ik morgen naar de back-up-pc in het kantoor van de baas gaan en solidworks-bestanden herstellen die met een USB-sleutel uit de kluis hadden kunnen worden gewist?

Als je geen controle hebt over de fysieke architectuur, kan het ingewikkeld zijn.

Het minimum is inderdaad dat de server in RAID1 staat. In het geval van een schijfcrash blijft het systeem werken en kan de defecte schijf worden vervangen.

In het geval van een echte diepe crash, zoals Remrem zei, na het corrigeren van het fysieke probleem, verwerpen we de save.

Om een ontbrekend bestand te herstellen, is het beter om een prullenbaksysteem op EPDM-niveau te voorzien. Het teruginjecteren van een bestand in de database zal het niet beschikbaar maken, net zo min als het niet meer bestaat op EPDM-niveau. Als het bestand is verwijderd zonder EPDM te doorlopen, is er een probleem met de regels voor bestandstoegang (de gemiddelde gebruiker zou dit niet moeten kunnen doen).

3 likes

Dank je wel Steffeno!

Nu verlicht het me meer, zelfs als ik niet weet welk type RAID is ingesteld.

Bovendien heb ik zojuist dit "Prullenbak" -systeem gevonden in de eigenschappen van de mappen in de kluis.

--> Klik met de rechtermuisknop op een map \ Eigenschappen ......    Tabblad Verwijderde items

Vanaf deze locatie kan men verwijderde bestanden herstellen.

Zeer goede vraag.

Hoezeer mijn SQL-database en mijn bestandskluis ook worden geback-upt via onze beheertools (we zitten op een vrij sterk gevirtualiseerd systeem), ik ben geïnteresseerd in het opnieuw koppelen van een gecrashte SQL-database of archiefserver.

Als iemand ooit de manipulatie voor de SQL-server en/of archiefserver heeft gedaan, ben ik benieuwd hoe het in het echte leven gaat.

Zonder het te hebben gedaan, kan ik me voorstellen dat dit soort manipulatie heel snel een probleem kan worden (vooral als er een kleine tijddesynchronisatie is tussen de tijden van de SQL-back-ups en archieven)