Een assemblage opnieuw koppelen aan een tekening

Hallo

Ik werk dagelijks aan CATIA V5  op het werk, maar als onderdeel van een schoolproject moet ik CREO gebruiken (software die ik niet beheers).

Ik zou graag willen weten of het mogelijk was om de iien tussen een vliegtuig en een assemblage te herstellen? Inderdaad, ik heb mijn assembly hernoemd (en de oude versie verwijderd) zonder hetzelfde te doen met mijn tekening, dus ik open mijn tekening, maar het kan het bronbestand niet vinden... (logisch)

Kan ik de tekening koppelen aan de hernoemde assembly?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord

Goedenavond, hier is waarschijnlijk het antwoord:

http://www.beta.lynkoa.com/forum/cao/creo-gestion-des-liens-d-assemblages

Het lijkt mij (en ik neem veel handschoenen mee, want het is al een tijdje geleden dat ik het heb gebruikt) dat je een vliegtuig niet aan 3D kunt koppelen als de link eenmaal is verbroken.

Dat is precies waarom je door het bestandsmenu "bestand hernoemen" (of iets dergelijks) moet gaan als je dit soort dingen wilt doen. En heb in ieder geval het plan om naast de deur te openen. Ik vraag me zelfs af of je het plan niet moet hernoemen zodat de link met de assemblage behouden blijft ... Kortom, het is niet de gemakkelijkste^^

Ik zal je de hulp van PTC geven bij deze kwestie. Punt 7 onder andere kan u helpen bij uw zorgen ... zelfs als ik bang ben dat je het proces vanaf het begin moet beginnen.

http://help.ptc.com/creo_hc/creo30_pma_hc/french/index.html#page/pma/assembly/asm_one_sub/To_Rename_an_Assembly_Component.html

De "over" onderaan de pagina kan u ook helpen om te zien hoe het werkt

Ja, dat is mogelijk.

1 - Je probeert het plan te openen, het zal een bericht plaatsen en je schrijft de naam op van de vergadering die het niet kan vinden

2 - U hernoemt de assembly met deze naam

3 - Je opent de tekening en het is goed

Om de assembly zonder problemen te hernoemen:

1 - U opent de assemblage

2 - Je opent de tekening

3 - U wijzigt de naam van de assemblage

4 - Optioneel: U wijzigt de naam van de tekening met dezelfde naam als de assemblage

(Er zijn nogal wat voordelen aan het feit dat de namen van de tekeningen identiek zijn aan de onderdelen of samenstellingen, bij het kopiëren)

5 - U slaat de montage EN de tekening op

S.B

1 like

@s.b Ik dacht dat ik al die tijd een simpele oplossing had gemist, je maakte me bang. (in het soort Solidworks en je wijst naar de nieuwe assemblage en het is goed).

In feite ga je terug naar de oorspronkelijke naam en dan doe je de naamswijziging opnieuw zonder te vergeten het plan deze keer te openen^^

2 likes

@coin37coin, Ja, dat is een goede samenvatting.

Ik heb zojuist alle stappen beschreven

S.B

1 like