Feedback op SW 2014 SP0

Hoi allemaal

We denken eraan om SW 2013 SP4 te installeren (de SP5 zit blijkbaar in de pijplijn).

We zaten op de SW2011-versie.

We werken in multi-body modus (plaatwerk en profielen), met consistente assemblages. De plaatwerkomgeving lijkt eindelijk operationeel te zijn op de SW 2013 (attributen).

Er zijn veel wijzigingen aangebracht in de versies van 2012 en 2013. Functies en toepassingen.

De 2014 versie in SP0 is beschikbaar. Meestal wacht ik liever op SP2 of SP3 voordat ik een nieuwe versie installeer. Er  zijn enkele interessante verbeteringen + het lijkt een beter beheer van multi-core processors, voor sommige functies.

Mijn metgezellen bij de BE kunnen de x veranderingen op SW niet goed uitstaan.

Ik vraag me af.  Moeten we direct naar SW 2014 gaan? 

Zijn er mensen die werken aan de 2014 ?

Zo ja, uw eerste indrukken ?

Hartelijk dank.

Vriendelijke groeten

Julian

1 like

A priori vormt de 2014 SP0.0 geen bijzonder probleem, hoewel er gezien de "jeugd" van de versie noodzakelijkerwijs niet veel feedback is.

Persoonlijk zou ik eerder aanraden om over te stappen op een 2013 sp4.0 versie (of 5.0 wanneer deze zal worden uitgebracht) wat een bewezen versie is.

4 likes

Hallo

Na een presentatie van de nieuwe producten te hebben bijgewoond, kan ik u vertellen dat de 204 erg interessant is. Trouwens, ik heb het net zelf geïnstalleerd. Als je heel snel een update moet doen en je collega's zijn terughoudend om te veranderen, kun je net zo goed meteen naar 2014 gaan, het kan een grote stap voorwaarts voor hen zijn, maar je kunt net zo goed profiteren van alle nieuwe functies!

Dan, uit angst voor gebrek aan stabiliteit van de sp0 (mijn baas denkt hetzelfde...) zeg jezelf dat er vóór de release op de markt ongeveer 3 of 4 bètatests zijn waarmee je elke versie zoveel mogelijk kunt debuggen (na te hebben deelgenomen aan de bètatest van de 2013, Ik kan je vertellen dat er veel debugging is in de bètaversies)

Nu is het aan jou, maar ik denk dat je je collega's gemakkelijker van de 2014 sp0 naar de 2014 sp1 kunt laten gaan dan van de 2013 sp4 naar de 2014 sp1

2 likes

Hallo

@DoubleL zijn er inderdaad bètaversies geweest en lijkt de SW2014 SP0 stabiel. Er is nog niet veel achteraf bekend over het gedrag van de oude opvattingen die al gerealiseerd zijn.

Ik raad daarom @JH aan om een grote versie van SW (2013 of 2014) te installeren op een "TEST"-werkstation (met kopie van de te converteren bestanden), voordat u naar alle werkstations van de BE migreert, dit zal u in staat stellen om te controleren of de hele SW2011-bestandsdatabase geen grote problemen oplevert. Want als de bestanden eenmaal zijn geconverteerd, is er geen weg meer terug.

Wacht eventueel tot SW2014 SP1 om de release te implementeren.

Vriendelijke groeten

7 likes

Hallo

Verandering is altijd eng, maar als we zouden wachten op ieders instemming voordat we een oplossing implementeren, zouden we allemaal werken aan Windows XP en SW200X...

SW2014 lijkt erg interessant, maar niet tot het punt dat het een misschien stotterende installatie riskeert die dan gelijk zal blijken te hebben voor de mensen die terughoudend zijn om te veranderen.

Je kunt net zo goed een zeer stabiele 2013 SP4-versie installeren en deze in handen krijgen met de veranderingen sinds 2011, voordat je de sprong waagt naar SW2014 SP1 of SP2.

Daarna, zoals JMSavoyat zegt, is het misschien beter om een testmachine te overwegen.

1 like

Ik heb bijvoorbeeld NOOIT een SP0 in "productie" gezet.

1 like

Hallo

Op mijn machine installeer ik alle versies om bestanden van verschillende jaren te kunnen openen

De 2014 is een mooie stap voorwaarts ten opzichte van de 2013 op het gebied van gemakkelijke toegang tot de functie. als je niet bang bent om in tabbladen te klikken of met de sneltoets te spelen, lijkt de 2013 de beste in SP4-versie 

De 2014 op HMI-niveau verschilt weinig van 2013, dus het is geen probleem om van de een naar de ander over te stappen

Aan de andere kant heeft de 2011 (voor het gebruik ervan) een heel groot verschil.

Dus samenvattend, van 2011 tot 2013, is dat wat de muis het meest pijn zal doen.

2013 2014 Het gaat vanzelf, borderline als je het beseft. 

Als er geen mogelijkheid is om te wachten op 2013 SP4, wat erg veilig is, en te wachten tot SP1 overgaat naar 2014

Bedankt allemaal voor deze tips.

Ik doe altijd een test op een paar bestanden. Back-up van alle bestanden vóór conversie.

We hebben de SW 2013 x maanden geleden getest. Zelfs op de SP2.0 hadden we serieuze pbs.

Bijvoorbeeld:

- Attributen aan de zijkanten van de platen op 0

- Voor multi-body plaatwerk met  x verschillende diktes, verkeerde dikte-eigenschap (gecorrigeerd op SP3 of SP4)

We zullen het als team bespreken,  dus het is beter om een paar weken  te wachten op de SW2014 SP1 en deze op een machine te testen. Volgens het besluit gaan we de 2013 niet installeren.

Het team zou het niet op prijs stellen om deze gewoonten (inherent aan 3D CAD) opnieuw te veranderen

Ik hoop dat de 2014 een kleine boost zal brengen voor de prestaties van het product.

Het is vermoeiend om altijd x voorzorgsmaatregelen te nemen om niet belast te worden met de vergaderingen en plans.et jezelf te verbieden functies te gebruiken die zijn gereserveerd voor commerciële demonstraties van SW.

Hoop doet je leven, het is vermoeiend op SW..... Wanneer zullen we een nieuwe rekenengine geërfd zien van CATIA................achtige op SW conceptual ?

Goedemiddag.

Vriendelijke groeten

Julian

2 likes

Dus wie koopt er de SP0 als iedereen op de SP1 zit te wachten?!  ;)

1 like

@tomalan

Lui zoals ik die zich in één positie bevinden en die niet veel problemen hebben in geval van een bug lol

1 like

@tomalam als je een versie van SolidWorks koopt, koop je in ieder geval een hoofdversie (nou ja, je hebt de hoofdversie en een jaar onderhoud om de servicepacks te downloaden), dus je koopt geen bepaald servicepack.

1 like