Een klein beetje in het sap, dus niet te veel tijd om te helpen, maar hier heb ik een vraag.
We hebben een symmetrisch deel gemaakt (door invoeging/symmetrisch deel). Het basisstuk is vrij complex (het resultaat van een conversie van de stap van een gevormd stuk). We moesten een aanpassing doen en plotseling gaat het symmetrische deel in een neerwaartse spiraal (bericht dat de functie zijn gezicht of het vliegtuig heeft verloren).
We hebben de bestanden van voor de wijziging. Is er een manier om te weten welk vlak/vlak is gebruikt om de symmetrie te maken?
Als ik bouw vanuit een importonderdeel, een symmetrisch onderdeel, maak ik altijd een bouwplan uit een offset van de native solidworks-plannen (rechtsbovenvlak) en leun ik nooit op een vlak, stop.... van de 3d.
U kunt een vlak maken dat geen verband houdt met het 3D-punt ernaartoe.
Dankzij @GT22 vergeten we soms dat een eenvoudige geometrische redenering achter veel dingen zit in ons gebruik van CAD. We hebben een vertrouwelijkheidsprobleem, dus het is niet mogelijk om een afbeelding te plaatsen.
@Yannick.petit: dit is ons laatste redmiddel, we willen het graag op dezelfde plaats vinden zonder enige manipulatie te hoeven doen.