Zoek het plan dat werd gebruikt om een symmetrie te maken

Hallo gemeenschap,

Een klein beetje in het sap, dus niet te veel tijd om te helpen, maar hier heb ik een vraag.

We hebben een symmetrisch deel gemaakt (door invoeging/symmetrisch deel).
Het basisstuk is vrij complex (het resultaat van een conversie van de stap van een gevormd stuk). We moesten een aanpassing doen en plotseling gaat het symmetrische deel in een neerwaartse spiraal (bericht dat de functie zijn gezicht of het vliegtuig heeft verloren).

We hebben de bestanden van voor de wijziging. Is er een manier om te weten welk vlak/vlak is gebruikt om de symmetrie te maken?

Hallo

Als ik bouw vanuit een importonderdeel,  een symmetrisch onderdeel,  maak ik altijd een bouwplan uit een offset van de native solidworks-plannen  (rechtsbovenvlak)  en leun ik nooit op een vlak, stop.... van de 3d.

U kunt een vlak maken dat geen verband houdt met het 3D-punt   ernaartoe.

Yannick

2 likes

Zoals @ Yannick zegt

Je hebt vast wel eens een gezicht of een deel van een gezicht genomen om deze symmetrie te creëren

En aangezien je het basisonderdeel hebt gewijzigd

U kunt de refs van uw symmetrie-as verliezen

Het beste als het mogelijk is, is om naar het symmetrievlak te verwijzen via de oorsprong die nooit beweegt

@+ ;-)

2 likes

Ik ben het inhoudelijk met u eens.
Maar dat vertelt me niet hoe ik de kant kan vinden die is gebruikt, tenzij er ergens een SW-plant is...

voordat u uw wijzigingen aan het basisonderdeel aanbrengt

Je had een stuk waarop du hem vroeg om een symmetrie te maken

Dit symmetrische stuk is ergens op een bepaalde afstand te vinden

Dus je symmetrie-as moet tussen jouw deel en zijn symmetrie liggen

@+

Laat ons in ieder geval een foto zien

1 like

Je kunt een vlak nabootsen dat het vlak van symmetrie zal zijn 

Bewerk je symmetriefunctie en wijs dit nieuwe vlak aan.

1 like

Dankzij @GT22 vergeten we soms dat een eenvoudige geometrische redenering achter veel dingen zit in ons gebruik van CAD.
We hebben een vertrouwelijkheidsprobleem, dus het is niet mogelijk om een afbeelding te plaatsen.

@Yannick.petit: dit is ons laatste redmiddel, we willen het graag op dezelfde plaats vinden zonder enige manipulatie te hoeven doen.