Ik heb een buisplank van 40x40x2 gemaakt in gelaste constructie, om het simpel te zeggen, wanneer ik een stuklijst aan mijn tekening toevoeg, zou ik deze gegevens graag willen hebben, maar ik heb alleen het type buis, d.w.z. vierkante buis NF EN 10219, (bibliotheek van mechanisch gelast profiel , die ik heb gemaakt, om te leren hoe solidworks te gebruiken).
Is het mogelijk om de nominale afmetingen van de buizen terug te vinden in een stuklijst? Als de nomenclatuur eenmaal is opgemaakt, hoe bewaren we deze opmaak dan voor de volgende keer.
op uw mechanisch gelaste buisprofiel, moet u de eigenschap wijzigen die u vandaag vertelt "NF-buis... " Om "Tube 40x40x2" te schrijven en op te slaan. De volgende keer dat u dit profiel gebruikt, in een gelaste constructie, zal de tekst goed zijn.
Als ik het goed begrepen heb, moet ik de^eigenschappen van mechanisch gelaste buis openen en wijzigen, al naar gelang ik wil. Maar als ik het type profiel voor deze plank verander, bijvoorbeeld naar 50x50x2, blijft de waarde in 40x40x2, toch? of ik vergis me.
Nou, ik weet je niveau niet, dus ik zal proberen compleet te zijn.
Wanneer je in de lasmodule gaat, en je selecteert een maat, dan gebruik je een buisprofielschets. Deze schets wordt opgeslagen in een bepaald bestand. Al deze bestanden worden opgeslagen in een mappenarchitectuur die u kunt vinden door naar Extra/Opties/Bestandslocatie/Gelaste bouwprofielen te gaan.
In zijn eigen bibliotheek heeft elk leidingprofielbestand zijn correct ingevulde beschrijvingseigenschap.
Dus als u uw deel in 40x40x2 maakt, geeft de nomenclatuur deze grootte weer. Als u teruggaat naar 3D en de buisgrootte van 50x50x2 selecteert, wordt uw stuklijst automatisch bijgewerkt.
Ik ging terug naar de profielbibliotheek en maakte de eigenschap van een profiel, en ik heb de beschrijvingseigenschap correct ingevuld, namelijk vierkante buis 40x40x2, daarom begrijp ik niet dat deze in de nomenclatuur is gemarkeerd met vierkante buis NF EN 10219
Als ik het goed begrijp, wil je een flowlijst maken van al je buizen.
Er zijn verschillende oplossingen voor u beschikbaar.
Degene die je probeert, maar je zou je "geconfigureerde profiel" moeten combineren met een Excel. In deze tutorial wordt dit allemaal in detail uitgelegd. Wees voorzichtig, het moet 2014 zijn om dit te laten werken.
Anders heb je een tweede oplossing die voor mij betaalbaarder is als je een beginner bent.
Dat van profiel voor profiel doen zoals dat voor Solidworks 2014 werd gedaan.
Dus op het niveau van uw nomenclatuur, welke eigenschap wordt gerecupereerd.
En nog een punt, ga je door configuraties heen? Het lijkt mij dat profiel sldlfps kan worden beheerd zonder dit (of een evolutie van SW die ik gemist ....). Je hebt net zoveel bestanden nodig als er profielen zijn. Ja, ik weet dat het moeizaam is, maar iemand zou je hier een hele bibliotheek kunnen mailen met de vraag "alsjeblieft" ;). Dit zou je een goed startpunt geven.
Een detail om te weten, geldig voor alle bestanden (onderdelen of samenstellingen) het systeem kijkt eerst naar de eigenschappen van de configuratie, als deze leeg is, neemt SW de waarde van het document. Dus in uw geval, als de eigenschap Description in het tabblad "Aangepaste eigenschappen" is ingesteld op "40x40x2" en in het tabblad "Configuratie-eigenschappen" is ingesteld op "NF standaard buis", is het deze tweede waarde die in de nomenclatuur wordt gevonden.
Bedankt Benoit en Bart voor jullie tijd, maar ik denk dat ik weet waar mijn fout vandaan komt:
In mijn familie van onderdelen die ik heb gemaakt, is er een beschrijvingseigenschap, d.w.z. "Vierkante buis NF EN 10219" en een aanduiding die geen eigenschap is: "Vierkante buis 40x40x2", en ik denk dat mijn fout daar vandaan komt. Er is verwarring. Bedankt Benoit voor deze info over de eigenschappen. De vraag blijft hoe de twee kunnen worden omgedraaid.
Maar zoals Benoit LF zo goed zegt, als er een liefdadige ziel is voor een bibliotheek, bedank ik hem bij voorbaat.
Bedankt Bart voor de tutorial die ik morgen ga kijken om meer te leren. Ik ben op Solidworks 2014 (mijn baas legde dit in onze handen omdat ik dacht dat we allemaal lichten zijn). Maar goed, het is goed om het zelf te beheren , maar gelukkig zijn er goed gestructureerde forums zoals deze.
Ik ga proberen het uit te zoeken, en ik zal zien of ik iets voor elkaar kan krijgen
Ik heb mijn fout gecorrigeerd, door te veel informatie te willen plaatsen, heb ik een fout gemaakt.
Nu heb ik een nomenclatuur die mij geschikt lijkt, ik zou deze graag willen bewaren voor de volgende keer, is er een manier om de genoemde nomenclatuur ergens op te slaan?
Bedankt allemaal voor jullie informatie, de tutorial en voor de bibliotheek.
Ik ga de gt22 tutorial op de voet volgen.
Moordende vraag, aangezien jullie me allemaal uit de weg hebben gewerkt, weet ik niet echt welk antwoord het beste bij de vraag zou passen; Dus is het mogelijk om jullie allemaal te belonen?
Het beste antwoord is het mijne............ Auw, niet het hoofd Bart en gt22 au... :)
Serieuzer, het is aan jou om te zien welke het meest geschikt is. U kunt op zijn minst +1's geven aan nuttige antwoorden. Dit zal altijd een goede zaak zijn voor de geboden hulp.
Veel succes, als je twijfels hebt, vraag @Clémentine dan in PM.