Ik bevind me op een doodlopende weg. Ik weet zeker dat het iets heel eenvoudigs moet zijn, maar ik ben aan het drogen, onmogelijk om de draden aan te sluiten ^^
Kortom, ik heb een foto van een van onze machines genomen vanuit een bepaalde invalshoek.
Ervan uitgaande dat componenten zijn gemaakt met hetzelfde orthonormale coördinatensysteem (X,Y,Z) (of beter in een familie van onderdelen), drukt u op de spatiebalk door uw onderdeel in de gewenste positie te plaatsen en maakt u vervolgens een nieuwe weergave (die u kunt opslaan). Uit je screenshot lijkt het erop dat een "isometrische" projectie het lukt...
[grap op] Ik moet er een paar hebben... in de ogen omdat het eruit ziet als een 3D-afbeelding en niet als een foto, de weergave is vreemd denk ik [Grap Off]
Hallo Door het beeld in SW (schetsbeeld) te leggen en vervolgens het model uit te lijnen?
Plaats het op "schaal 1" in het geheel? Bewerken: Teken een lijn in de schets die over de afbeelding wordt gelegd en beperk vervolgens het 3D-model in de assemblage tot deze schetslijn.
Allereerst moeten we, indien mogelijk (zie de exif-eigenschappen van het bestand), de brandpuntsafstand herstellen. Vervolgens moet je in SW een scène maken met een camera met dezelfde brandpuntsafstand en erin slagen deze in de juiste richting te richten.
We zullen onze weg moeten vinden. Het kan interessant zijn om contact op te nemen met de studio die de opname heeft gemaakt. Hij kan je de omstandigheden van de opname geven (brandpuntsafstand en positie van de camera).
… Ik ben aan het drogen. Ik vraag me af of het niet makkelijker is om zelf een oriëntatie in Solidworks (of direct onder visualiseren) van het isometrische of trimetrische type te kiezen en de weergave van de machine van deze foto op te nemen (opnieuw).
Dus daar heb ik ook over nagedacht, maar ik heb 2 problemen. In principe heb ik een licentie uit 2018 die we in 2023 hebben gehaald, dus aangezien mijn bedrijf geen onderhoud heeft uitgevoerd, heb ik niet gevizualiseerd. En als klap op de vuurpijl werkt Photoview360 sinds ik ben overgestapt naar 2023 niet meer... (ze doen echt niets om me te helpen hè )
… het zou anders te gemakkelijk zijn geweest... Heeft u uw Solidworks-licentietype gewijzigd van Professional naar Standard? Anders zou u de mogelijkheid moeten hebben om Visualize of photoview te herstellen... Uw versie van 2023 is noodzakelijkerwijs een jaar in onderhoud... Wat is er mis met Photoview?
Als ik het start, gaat het venster direct daarna open en dicht. Terwijl het in 2018 prima werkte. Ik heb al veel dingen geprobeerd, installeer "Hallo", Solidworks enz. opnieuw, maar het werkt niet, dus ik heb het opgegeven
… Photoview is direct geïntegreerd in Solidworks (sinds 2020 denk ik), het is niet langer een op zichzelf staande software (althans voor zover ik weet.) Je moet de Solidworks Add-ins doorlopen om het te activeren.
Ik sta perplex (maar ook onder Solidworks 2022...)
Ik heb geen venster dat wordt geopend bij het starten van de invoegtoepassing, alleen het toevoegen van de Photoview-tools in de Solidworks-werkbalk. … Een korte vraag trouwens, stel dat u de ad-hoc oriëntatie van uw component vindt, hoe was u van plan te renderen zonder Visualize en Photoview?
Heb je geprobeerd een schetsafbeelding in te voegen? => Maak in een kamer een nieuwe schets op een vlak (gezicht?), dan "Gereedschappen " menu-> " Schetsgereedschappen"->een schetsafbeelding invoegen... … te testen.
Hallo Ja, ik heb het zowel in schetsbeeld als in achtergrond geprobeerd, in beide gevallen lukt het me nooit om dezelfde oriëntatie als de afbeelding te vinden. Er moet een " vervorming " zijn die een rol speelt of iets dat de weergave vervormt