Een kijkhoek van een foto zoeken

Hallo

Ik heb de indruk dat je op je 3D de perspectiefweergave niet hebt geactiveerd:
image

Ik denk dat het deze " vervorming " is die je mist.

Succes

1 like

Toch doet het dat wel :s

Ik weet zeker dat ik een stukje gegevens mis, maar ik kan niet begrijpen wat grrrrr

Er is inderdaad een gebrek aan scherptediepte (brandpuntsafstand), maar ik denk niet dat de standaard Solidworks-tools op deze parameters kunnen interageren.

1 like

Nou, jammer :frowning:

Ik ga nog een beetje zoeken.

Dank u allen

Hallo

Ik heb net dit gevonden:
https://help.solidworks.com/2023/french/solidworks/sldworks/t_modify_perspective.htm

Standaard is het ingesteld op 3, als je naar 1 gaat, beperkt het de hoek van de verdwijnende lijnen en "vervormt" het zicht daardoor een beetje meer.

3-weg perspectief

Perspectief op 1

Kortom, van wat ik zie, voelt het gewoon als een Zoom

Hallo
Er is een " Spy Freeware" die wordt gebruikt om een 3D opnieuw te tekenen vanuit een perspectiefbeeld. Het enige wat je nodig hebt zijn een paar coördinatenstelsels voor ten minste twee van de xyz-assen en ten minste één dimensie. Het geeft (aan de rechterkant) de parameters van de camera die onder SW moet worden gemaakt. Sommige software importeert deze camera's native. Onder SW moet je de parameters vertalen en handmatig invullen. Ik had niet het geduld om het te doen.

5 likes

Maar het is nauwkeurig genoeg in SW.
Nadat je de subwoofer hebt gemaakt, ga je naar scènebewerking, zet je de foto in arr. plan en vervolgens nieuwe camera. Sleutelen aan het zicht om de contouren uit te lijnen. Wanneer je terug wilt komen, dubbelklik je op de camera.

2 likes

Hallo
Dat zal ik doen :wink: , heel erg bedankt^^