Automatische revisies en resets in EPDM

Hoi allemaal

We willen een dubbel revisiebeheer van onze mechanische onderdelen. Dat wil zeggen een groot indexbeheer (verhoging +1 (01, 02...) tijdens een grote impactvolle verandering) en een klein indexbeheer (increment +1 (A, B...) tijdens kleine niet-impactvolle wijzigingen).

Het is me gelukt om deze flow op te zetten. We zijn echter op zoek naar de kleine revisie die moet worden gereset wanneer er een grote wijziging optreedt.

Om mij beter te verstaan te geven, een voorbeeld:

Ik heb een "bras_01 support" onderdeel, ik breng er een grote wijziging in aan, het wordt "bras_02 support", ik breng een kleine wijziging aan, het gaat naar "bras_02_A support" Ik breng opnieuw een kleine wijziging aan, het wordt "bras_02_B support" en dan, als ik een grote wijziging aanbreng, het wordt "bras_03_B ondersteuning" terwijl we willen dat het "bras_03" wordt om terug te gaan naar A als we een kleine verandering aanbrengen.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest:)

Alvast bedankt voor je antwoorden!

Audrey.

Hallo

Kunt u ons uw code sturen (als u dit met een macro doet), dank u.

Dimitri

2 likes

Hallo

Dit doe ik dankzij de EPDM "administratie" tool en dus dankzij een workflow...

Hallo

In de grote verandering overgang van uw workflow moet u uw kleine revisie resetten naar 1 in het tabblad revisienummer, zie "Tabblad revisienummer" op de volgende link: http://help.solidworks.com/2012/french/EnterprisePDM/Admin/IDD_TRANS_PROP.htm?id=34fd79bfa8064872b7cffadbe5f40044#Pg0&ProductType=&ProductName= en de bijgevoegde afbeelding.

Vriendelijke groeten

capture.png

Hallo

Uw "kleine herziening" is de versie in EPDM? Of heb je echt een dubbel niveau van revisie?

1 like

DBZ, als de vraag voor mij is, heb ik 2 niveaus van revisie:

- Kleine revisie: bestandswijziging zonder impact op de productie

- Grote revisie: verandering van de impact op de productie

Uiteraard wordt de bestandsversie hier elke keer bij het inchecken in de kluis aan toegevoegd.

Het werkt dus vergelijkbaar met dat van audrey.robineau

Vriendelijke groeten

1 like

Inderdaad d.roger Ik moet in staat zijn om het doel te bereiken door te doen wat je zegt, het probleem is dat ik niet kan krijgen in mijn grote wijziging overgang van de tweede "kleine" lijn zoals jij... Ik kan niet begrijpen waar dit vandaan komt, heb je enig idee?

Heb je je kleine revisie aangemaakt zoals hier beschreven: http://help.solidworks.com/2012/french/EnterprisePDM/Admin/t_revision_numbers_creating.htm?id=c119bb9fb258430e9791f835f1ff810e#Pg0&ProductType=&ProductName=

In de EPDM-beheerstructuur zou u iets moeten hebben zoals op de bijgevoegde afbeelding.

Vriendelijke groeten

capture-1.png

Ja, ik heb mijn twee revisies (groot en klein) gemaakt zoals vermeld en ik heb dezelfde boomstructuur als op uw afbeelding

Het ziet er als volgt uit:

"Als je revisienummer niet op de lijst staat, betekent dit dat je tegen de tijd dat je het hebt aangemaakt, de workflow waarschijnlijk open hebt gehouden. Sluit af en open de workflow opnieuw."

Zoals aangegeven op de pagina:

http://help.solidworks.com/2012/french/EnterprisePDM/Admin/t_revision_numbers_assigning_to_workflow_states.htm?id=2cb6b8ad0e904e0e8d6b69f5f53aab42#Pg0&ProductType=&ProductName=

Afgezien daarvan zie ik niet echt waar het vandaan kan komen.

Vriendelijke groeten

Ik zie het in mijn lijst. Inderdaad, ik heb deze kleine revisie open flow gemaakt, ik heb geprobeerd zoals je zegt om alles te sluiten en opnieuw te openen, maar hetzelfde, op geen enkel moment kan ik de twee lijnen krijgen...

Ik kon het anders redden, maar ik vind hetzelfde probleem als ik terug wil gaan naar een eerdere aanwijzing, of het nu groot of klein is.

Ik zie mijn trainer weer op 4 oktober, als er in de tussentijd geen oplossing is, zie ik het met hem wel:)

In ieder geval bedankt voor je onderzoek!

Hallo

Uit nieuwsgierigheid wilde ik het proberen, en ik kan ook geen tweede revisie in mijn WorkFlow toevoegen zoals op de afbeelding van d.roger (afbeelding).

toch bestaan er verschillende revisienummers in mijn PDM. Ik kan kiezen tussen het een of het ander, maar niet tussen twee.

Hallo

Het volgende voorbeeld laat zien hoe u dit kunt doen: http://help.solidworks.com/2012/french/EnterprisePDM/Admin/t_revision_numbers_creating_with_major_minor_counters.htm?id=5b6eb36ac4aa4f55a77e5176b44b9e4a#Pg0&ProductType=&ProductName=

Het vereist 2 componenten van revisienummer en 1 revisienummer.

Vriendelijke groeten

1 like

Inderdaad d.roger, de vermelde methode werkt, maar niet zoals gewenst, dus ik heb twee validatieverzoekkoppelingen gemaakt, een grote schakeling en een kleine schakeling.

In ieder geval beantwoordt je bericht mijn vraag goed en het werkt! Bedankt voor jullie onderzoek aan iedereen:)