Hieronder ziet u een screenshot van wat ik moet doen om de weergave bij te snijden, linksboven, aangezien ik dit niet kan doen vanuit de uitsnede van de onderbroken weergave hieronder. Als u een andere oplossing heeft, is deze welkom.
Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden die bestaat uit het plaatsen van een snijlijn die niet helemaal naar het einde gaat (hier BB-snede) en vervolgens de breuklijnen in deze doorsnedeweergave verwijderen (die vreemd genoeg overal een beetje bewegen). Het is misschien niet de beste oplossing, maar het werkt:
Uw aanpak is logisch, want met een snijlijn die helemaal doorgaat, conflicteert het met de onderbroken weergave die zijn eigen logica heeft in het beheer van dimensies en andere lijnen.
Door met de rechtermuisknop op de dochterweergave te klikken, is er een selectievakje dat het gedrag van de onderbrekingen bepaalt ten opzichte van de bovenliggende weergave.
Deze box bestaat al heel lang. Het lijkt mij dat het nu standaard is aangevinkt.
In uw geval lijkt de oplossing van het maken van een gedeeltelijke dwarsdoorsnede mij de beste. Dit dwingt u in feite om de onderbrekingen in de weergave te verwijderen die zijn overgenomen van de hoofdweergave.
Ik heb de snijlijn vergroot, maar de "onderbrekingen" van de weergave worden niet uitgelijnd met die van de bovenliggende weergave. Of ik gebruik het slecht.
Dit versterkt de opmerking van Zozo_mp: het beheer van onderbrekingen is in strijd met de definitie van gedeeltelijk snijden. Om je verschillende groeven te laten zien, moet je dus 1 snede per segment maken tussen 2 onderbrekingen.