Hallo
Is het mogelijk om de bindingen van een deel-take-away samenstelling of assemblage te verbreken bij het overbrengen van de onderdelen naar SolidWorks?
Dank u voor uw hulp.
Fijne dag
14-5652-c0-image-0012015-01-15.jpg
Hallo
Is het mogelijk om de bindingen van een deel-take-away samenstelling of assemblage te verbreken bij het overbrengen van de onderdelen naar SolidWorks?
Dank u voor uw hulp.
Fijne dag
Als u de items uitschakelt die niet mogen worden "weggenomen", is dat dan niet genoeg?
In het slechtste geval verwijdert u de resterende elementen bij het opnieuw openen van het nieuwe model en slaat u vervolgens op
Wat bedoel je met het verbreken van banden? Er wordt een take-away samenstelling gemaakt om ze te conserveren!
Of wil je de interne links naar de onderdelen verbreken?
Hallo
Als u ervoor kiest om een voorvoegsel of een subfix te wijzigen bij het opstellen om weg te halen, is er geen link meer.
Het enige probleem als u de naam niet wijzigt, is dat wanneer bestanden dezelfde namen hebben en ze al open zijn in SolidWorks, SolidWorks de oude links behoudt.
Sommige delen kunnen relaties onderhouden met andere die ik niet per se exporteer, vandaar de "?" achter de naam van dit stuk.
Bart, dat is wat ik doe, maar het was om uit te zoeken, of er geen snellere manier was en om alles tegelijk te doen, in plaats van functie voor functie te selecteren...
Benoit, ik wil de links verwijderen van een toeval, bijvoorbeeld van een voet van een blok dat ik exporteer dat gerelateerd is aan een onderdeel dat ik niet exporteer.
Ik hoop begrijpelijk te zijn.
Dank u voor uw antwoorden.
Het is duidelijker. Heb je gekeken naar MyCADTools-tools? Integratie kan een functie hebben om de links te verbreken.
Je zou dus Integration kunnen starten na een take-away compositie met een setting die goed gaat.
Te controleren.
Als je macro's onder de knie hebt, is dat ook een uitweg.
Nee ik heb niet gekeken, ik zal kijken in "MyCADtools" dus.
Dank u voor uw suggesties.
Fijne dag
Er is hier een macro beschikbaar waarmee u alle schakels in een assembly kunt verbreken :
https://forum.solidworks.com/thread/34142
Zie het tweede bericht waarin de macro wordt bijgewerkt.
Ik heb net Integratie gecontroleerd en je kunt de externe referenties vermelden (en een rapport maken), maar ze niet verbreken...
Uittreksel uit de hulp:
Het document dat wordt getest, is een onderdeel, assemblage of tekening.
Externe referentiecontroles.
Controleert of de locaties geldig zijn (aanwezigheid van een document), met de optie om te zoeken naar documenten waarnaar wordt verwezen:
- alleen op de locatie die in het document is opgeslagen
- naar de locatie die in het document is opgeslagen en op basis van de zoekregels die zijn gespecificeerd in de SolidWorks-opties.
Dan kan het zoekniveau voor de besturing stoppen op het eerste niveau of alle niveaus naar beneden gaan.
Hallo
Met een recente versie van SOLIDWORKS (nieuw in 2014 denk ik), kun je de nieuwe assembly openen, met de rechtermuisknop op de naam van de assembly linksboven klikken en vervolgens selecteren: Lijst externe referenties, je vindt het gebruikelijke venster, maar deze bevat alle bestanden die externe verwijzingen bevatten, dus je kunt ze allemaal in dit venster breken
Zie bijgevoegde schermafbeelding
Mickaël