Ik denk dat de definitie van uw golfwasmachine is gebaseerd op een oppervlakte-egalisatie. Met de functie "Flat Surface" kunt u een benaderende vorm van de blanco ring verkrijgen door de rand als startrand te selecteren.
Deze functie is ook geschikt voor het afvlakken van een of meer vlakken van een volumelichaam.
Ik hoop dat @m.blthet hem niet kwalijk zal nemen om voor hem te antwoorden.
Het is normaal dat je een probleem hebt omdat het platte oppervlak niet evenwijdig is aan het vlak (dus de MEP vindt het helemaal niet leuk omdat het 2D-projecties zijn) en bovendien is de afmeting op dit type spline niet mogelijk.
Het is echter mogelijk om bij de Europarlementariër te komen, maar niet rechtstreeks.
1°) onze collega @m.blt heeft u een zeer effectieve methode voor het afvlakken gegeven, maar als u zo ver wilt gaan als de Europarlementariër, moet u een volumewasser toevoegen, maar die aan bepaalde voorwaarden voldoet
Ik zal dit in een andere post uitleggen, omdat het eenvoudig te doen is, maar niet uit te leggen.
De afmetingen die ik vind met de methode die ik voorstel zijn van een diameter van 43,6 en 28 om te worden vergeleken met schets 1 van @m.bltdie oorspronkelijk Ø40 en Ø 20 mm is. De afwijking is gerechtvaardigd in relatie tot de krimp als gevolg van de vormgeving
We zouden door het doen van een PEF-simulatie de diameter vóór vervorming en na golvende vorming kunnen bevestigen, dit zou ons in staat stellen om de afmetingen te benaderen terwijl we in het elastische domein blijven, ondanks het feit dat de ring in het plastic domein is overgegaan om tot de gegolfde vorm te komen. Maar gezien de dunne dikte van dit type sluitring zou dit niet afwijkend moeten zijn.
Hoe ik dat heb gedaan, zal ik in een andere post uitleggen'
Ik ben geïnteresseerd in deze manier van werken en of het mogelijk is, in plaats van grote toespraken te vermijden, om een video te maken tijdens de bouw tot het afvlakken en de tekening.
Verander eerst het gekozen punt in "plat oppervlak" (zie de uitleg in de afbeelding)
Klein probleem, je zult niet in staat zijn om (behalve om een ASM te doen) zowel het gegolfde deel als het platte deel te hebben, omdat je een superpositie van uitzichten zult hebben.
De truc is om een asm te maken met twee stukken, maar die zijn uit elkaar geplaatst zodat de aanzichten elkaar niet overlappen (oké, het is een beetje onhandig om een ASM te maken)
Misschien heeft @m.blteen andere methode in het oppervlak om iets minder doe-het-zelf te doen.
In de hoop dat het je in ieder geval inspireert! ;-)
Vriendelijke groeten
Ik heb het PART-bestand geplaatst, maar in de 2021-versie voor het geval dat.
Ik denk dat ik het begreep, maar niet alles, het lukte me om een schets na te bootsen van het platte vlak, maar het probleem is dat ik er niet in geslaagd ben om een helemaal rechte opname te maken, dus in de tekening ziet het eruit als een aardappel, maar ik kan er nog steeds niet naast komen.
Wat ik graag zou willen is om in dezelfde opname de golvende ring (vooraanzicht en bovenaanzicht) en de platte zijring te hebben
Als het is om een projectie te personaliseren, wil ik zeggen dat:
Het is mogelijk om het gezicht (vlak) >> normale weergave te selecteren >> de "spatie"-toets >> een benoemde weergave te maken, zodat de weergave aanwezig is in de tekening.
Sinds de tekening, het invoegen van >>MEP>> weergave met betrekking tot de modellen
Het wil ook zeggen dat de oppervlakken worden behandeld als referentiegeometrie (zoals vlakken...) om ze te importeren, objecten van het model >> oppervlak.
Het punt is dat ik persoonlijk het oppervlak afgeplat vind en niet voldoende (afhankelijk van de gewenste precisie), het bewijs is dat deze afvlakking verschilt afhankelijk van de positie van het referentiepunt (rand), in tegenstelling tot cilindrische conische axiale geometrie;)
Over het algemeen leidt het afvlakken van een linkeroppervlak niet tot geometrie met eenvoudige contouren. In het geval van de golvende ring is het uiterlijk weliswaar vergelijkbaar met een ronde ring, maar dit is niet strikt nauwkeurig. Dit is te zien op een wasmachine met een klein aantal rimpelingen (3 of 4), met een relatief hoge hoogte. Zie onderstaande afbeelding, waar de afplatting iets dichter bij een kromlijnige zeshoek ligt...
Om terug te komen op je initiële vraag: als we het over gewone ringen hebben, lijkt de benadering door een ring me acceptabel, bijvoorbeeld door de stralen grafisch te schatten via twee cirkels getekend in een schets van het vlak van de afvlakking. Uitgaande van deze schets is het heel eenvoudig om door extrusie een nieuw lichaam te definiëren dat de schets van de platte ring vertegenwoordigt, en om de tekening beperkt te houden tot dit lichaam, door het lichaam van de golvende ring te verbergen (optie "Lichaamsselectie" toegankelijk op het moment van het definiëren van de aanzichten). In dit geval is de afmeting extreem klein: twee diameters en de dikte van de ring.
Als het een onderdeel was dat een grotere geometrische nauwkeurigheid vereiste, bijvoorbeeld voor lasersnijden, wordt het moeilijk om de vorm met eenvoudige elementen te benaderen, omdat de contouren vaak spline-curven zijn. Een tekening is uiteraard mogelijk, maar de offerte is niet haalbaar. Een dxf-bestandsuitvoer van de afvlakking kan worden overwogen, voor een nauwkeurige bewaking van de contour in NC. Door te wedden dat de daaropvolgende vervorming van het echte deel in overeenstemming zal zijn met de visie van SolidWorks in zijn afvlakkingsalgoritme... En daar is het niet gewonnen.
Bij gebrek aan een video heb ik in de bijgevoegde zip de bestanden van het model van de puck en de afvlakking ervan, en de samenvattende tekening, allemaal in v2019.
In de versie van 2021 en misschien zelfs al in 2020 is het mogelijk om "andere positie" aanzichten van een onderdeel te maken (op eerdere versies is het inderdaad gereserveerd voor asm). U hoeft slechts 2 configuraties uit te voeren .
Soms is het bij complexe geometrie niet mogelijk om de afmetingen rechtstreeks aan elkaar te koppelen, van mijn kant creëer ik in dit geval een "verborgen laag" in mijn tekening waarin ik schetselementen maak (lijnen, bogen ....) waaraan ik mijn afmetingen ophang.