Rotatie van het ingevoegde deel van het lichaam

Op SW14,

Ik heb een onderdeel met 2 lichamen (een commerciële doos en het deksel) in een kamer geplaatst (om een inruil te maken).

Ik wilde het deksel (in het herstelde deel) "openen" met een lichaamsrotatie-operatie en ik krijg 2 originele dingen:

- het zijn de 2 lichamen die draaien (alsof SW van mening is dat het ingebrachte deel een enkel lichaam is, terwijl de as er 2 weergeeft)

- De rotatiebewerking is toegevoegd aan de functie "onderdeel invoegen" en kan alleen worden verwijderd en niet worden vernietigd.

Bug, slechte bediening, onbedoeld gebruik van de functie ?

Ter illustratie is hier een screenshot van de modelboom:

- de eerste functie voor het ontpalken/kopiëren van het lichaam komt overeen met de initiële positionering van het ingebrachte onderdeel

- De volgende 2 functies zijn de rotatiefuncties.

Waarom 2, omdat ik het commando een keer heb gelanceerd en omdat er niets was gebeurd, dacht ik dat ik een stap had gemist en begon opnieuw.

Toen ik een snede aan een van de zijkanten wilde maken, realiseerde ik me dat het stuk was verplaatst.

presse-papiers-1.jpg

Hallo

Het lijkt erop dat je body-move/kopieerfunctie niet goed is geplaatst in je bouwboom.

Het zou onder uw geïmporteerde onderdelen en in het geïmporteerde onderdeel moeten zijn.

Hallo

Ik heb het geprobeerd en het werkt! :/

Ik heb een deel met meerdere lichamen in een onderdeel ingevoegd en ik kon slechts één lichaam verplaatsen, waarbij ik DIT lichaam goed selecteerde en niet de hele importfunctie. Is dit de verklaring? De functie "Body-Move/Copierx" bevindt zich ruim na de insteekfunctie en niet erin.

Ik zit in SW13 SP4.

1 like

Ik denk dat de gemakkelijkste manier is om een assemblage van uw geïmporteerde volumelichaam te maken

dus 2 delen

een omslag en, een koffer met hun eigen ref 0 46 91 C, 0 46 91 B

waardoor je naar eigen inzicht met het deksel kunt spelen

De optie om in de boom van uw multibody-kamer te draaien, kan de souk op de plaats zetten omdat dezelfde basisref

dat is tenminste wat ik denk

@+ ;-))

@Frederic: het is het systeem dat ze daar plaatst...

@GT22: de eenvoudigste, natuurlijk, de meest betrouwbare zeker. Maar dat is slechts ter illustratie.

@Benoit, ik selecteer alleen het deksel, overigens werkt de preview goed (zie screenshot)

We wachten op meer tests...

presse-papiers-1.jpg
2 likes

Als het voor een illustratie is, waarom dan voor een visueel?

Maak geen assemblage van 2 stuks dubbelzijdig op de draaias

en onderdruk nutteloze gezichten

of zoals eerder gezegd een assemblage- en draaifunctie op de as

@+ ;-))

Om uit deze sleur te komen, maakt u een cirkelvormige herhaling van het "deksel" -lichaam en verwijdert (functie) u het originele lichaam (door de map van de volumelichamen).

Maar het is duidelijk een bug!

Het grappigste is dat met de oplossing van Benoit: het  dupliceerde alleen het deksel, ook al blijft het na het verwijderen van het gesloten deksel een geest. Geest die alleen in 3D verschijnt en niet in MEP!

presse-papiers-1.jpg
1 like

Hallo

Ik ben dit onderwerp aan het opgraven omdat ik precies hetzelfde probleem heb met mijn versie van solidworks 2014 sp1 ... terwijl alles heel goed ging onder SW 2013 sp5.

Heeft u een oplossing voor te stellen (bepaalde parameter om op te lossen) of is het echt een bug?

Bedankt

Al 2 jaar ben ik niet meer teruggekomen en ben ik tevreden met de oplossing van Benoit.

Als we de draad herlezen, zien we dat er in de overgang van 2013-2014 iets is: Benoit doet zijn tests met SW2013 en het werkt correct, met SW2014 heb ik het probleem.