Rotatie gezien door met de rechtermuisknop te klikken

Hoi allemaal 

Ik vroeg me af of het mogelijk was om de rechtermuisknop toe te wijzen voor de rotatie van de weergave in plaats van het middelste wiel. 
Het is zoveel minder vermoeiend voor Rhino om de rechtermuisknop te gebruiken voor rotatie en zoom dat ik wou dat ik dezelfde opstelling had op Solidworks. 

Ik zag op internet dat ik niet de enige was die keek, maar ik heb op dit moment geen oplossing gevonden. 

Ik hoop dat ik hier meer geluk zal hebben =)

Dank u voor uw hulp, 

Fijne dag

U kunt dit wijzigen in Tool - Customize - Mouse Movement.

U zoekt dan in de weergavecategorie, u neemt het commando Rotatie en u wijst de rechtermuisknop toe voor onderdelen, samenstellingen...

Aan de andere kant moet je kijken of het geen probleem vormt voor andere snelkoppelingen.

2 likes

Ja, ik heb deze oplossing gebruikt om te beginnen, 

Maar het probleem is dat je eerst met de rechtermuisknop moet klikken , naar "rechts" moet slepen (afhankelijk van de gekozen beweging) en daarna met de linkermuisknop moet draaien. 
Of met andere woorden, u moet de opdracht met de rechtermuisknop selecteren voordat u de opdracht met de linkermuisknop gebruikt. 

Het is niet zo eenvoudig als gewoon de rechtermuisknop ingedrukt houden voor rotaties (op Rhino is het zelfs mogelijk om te vertalen en in te zoomen met rechtsklik + SHIFT of CTRL). 

Op SW is het de middelste knop om te draaien, CTRL + middelste knop om te vertalen en SHIFT + middelste knop om in te zoomen

Rechtsklikken is gereserveerd voor contextmenu's en muisbewegingen

Vriendelijke groeten.

1 like

Ja, verandering van software, verandering van gewoonte. :)

2 likes

Het is niet zozeer een kwestie van gewoonte, ik werk al een paar jaar elke dag aan SW. 

Maar het is zo'n genot om van tijd tot tijd terug te gaan naar Rhino en deze functie te hebben dat ik wou dat ik hetzelfde had gedaan op SW.