Ik heb een EPDM-sjabloon gemaakt waarvan het sjabloonbestand een Excel-bestand is.
Ik kan dit bestand correct benoemen volgens de gewenste variabelen, ik slaag er ook in om de gegevenskaart zonder problemen in te vullen.
Ik zou ook graag willen dat je enkele cellen in dit Excel-bestand hebt ingevuld volgens de variabelen die op de modelkaart zijn ingevoerd, is dat mogelijk?
Inderdaad, het lijkt niet te werken zoals ik hierboven aangaf, maar ik herinner me dat ik gemakkelijk de aangepaste eigenschappen van een Excel-bestand (en zelfs Word) kon ophalen...
Ik heb hetzelfde probleem. Na verschillende zoektochten vond ik een manier om het met macro's te doen.
- U moet uw bestand wijzigen in .XLSM (om macro's te beheren)
- Maak een nieuw blad aan in het Excel-bestand (op de 1e positie)
- Maak een nieuwe macro met de naam "Auto_Open" met deze code:
Sub Auto_Open() infoWorkbookCustomDocumentProperties ActiveWorkbook Einde Sub
Sub infosWorkbookCustomDocumentProperties(Wb als werkmap) Dim waarde als documenteigenschap Dim i als byte
Bij fout Hervatten Volgende
'Loop op de verzameling van vooraf gedefinieerde eigenschappen Voor elke waarde in Wb.CustomDocumentProperties i = ik + 1 "Voegt de namen van de eigenschappen in kolom A in DitWerkboek.Werkbladen(1). Cellen(i, 1) = Valeur.Name "Voegt de inhoud van het onroerend goed in kolom B in DitWerkboek.Werkbladen(1). Cellen(i, 2) = Waarde.Waarde Volgend
DitWerkboek.Werkbladen(1). Kolommen ("A:B"). Automatisch aanpassen Einde Sub
- Voer de macro uit
- Koppel de te vullen cellen aan de eigenschappen die uit het eerste blad zijn gehaald