Automatisch invullen op EPDM-sjabloon

Hallo

Ik heb een EPDM-sjabloon gemaakt waarvan het sjabloonbestand een Excel-bestand is.

Ik kan dit bestand correct benoemen volgens de gewenste variabelen, ik slaag er ook in om de gegevenskaart zonder problemen in te vullen.

Ik zou ook graag willen dat je enkele cellen in dit Excel-bestand hebt ingevuld volgens de variabelen die op de modelkaart zijn ingevoerd, is dat mogelijk?

Zo ja, leg mij dan de procedure uit?

Vriendelijke groeten

Hallo

Zie hier:

https://forum.solidworks.com/thread/45894

http://www.javelin-tech.com/blog/2013/04/populating-cells-in-excel/

In je Excel sheet cel(len) zet je de volgende formule:

=VALPROP("KLANT")

Notitie:

In bovenstaand voorbeeld is CLIENT een aangepaste (variabele) eigenschap van je Excel-bestand die je via je EPDM-map hebt weten te voltooien.

1 like

Er moeten stappen ontbreken in uw procedure met de 'VALPORP'-formule omdat ik geen resultaten krijg

@flegendre,

Heeft u een van uw oude documenten niet teruggevonden? Het was niet op dit document dat er een macro was met een functie genaamd... VALPROP! :)

als @Benoit.LF, keek ik naar het Excel-nomenclatuurbestand dat in de EPDM was geïntegreerd.

Maar voor mij greep de macro niet in op dit niveau.

Ik kopieer het bestand.

imp_10_002-nomenclature.xls

In ieder geval werkt het simpele feit van het zetten van de formule  =VALPROP niet voor mij, dus er moet iets anders zijn.

Ik zal proberen uw model als basis te gebruiken en mijn eigenschappen erin te zetten om te zien of het werkt

Inderdaad, ik zie de functie niet in de macro. Heb je geen ander eenvoudiger Excel-sjabloon?

Maar deze "valprop" is noodzakelijkerwijs zelfgemaakt: hij wordt niet vermeld als een bestaande functie in Excel.

Ik ben op zoek naar .......

1 like

Inderdaad, het lijkt niet te werken zoals ik hierboven aangaf, maar ik herinner me dat ik gemakkelijk de aangepaste eigenschappen van een Excel-bestand (en zelfs Word) kon ophalen...

Ik blijf zoeken naar .....

1 like

Hallo 

Ik heb hetzelfde probleem. Na verschillende zoektochten vond ik een manier om het met macro's te doen.

- U moet uw bestand wijzigen in .XLSM (om macro's te beheren)

- Maak een nieuw blad aan in het Excel-bestand (op de 1e positie)

- Maak een nieuwe macro met de naam "Auto_Open" met deze code:

Sub Auto_Open()
infoWorkbookCustomDocumentProperties ActiveWorkbook
Einde Sub

Sub infosWorkbookCustomDocumentProperties(Wb als werkmap)
    Dim waarde als documenteigenschap
    Dim i als byte

Bij fout Hervatten Volgende

'Loop op de verzameling van vooraf gedefinieerde eigenschappen
    Voor elke waarde in Wb.CustomDocumentProperties
        i = ik + 1
        "Voegt de namen van de eigenschappen in kolom A in
        DitWerkboek.Werkbladen(1). Cellen(i, 1) = Valeur.Name
        "Voegt de inhoud van het onroerend goed in kolom B in
        DitWerkboek.Werkbladen(1). Cellen(i, 2) = Waarde.Waarde
    Volgend

DitWerkboek.Werkbladen(1). Kolommen ("A:B"). Automatisch aanpassen
Einde Sub

- Voer de macro uit

- Koppel de te vullen cellen aan de eigenschappen die uit het eerste blad zijn gehaald

- en verberg het eerste blad

Thuis werkte het

Geen antwoord, optimaal