Favoriete materialen opslaan

Hallo
We hebben solidworks 2024 geïnstalleerd, maar zijn de lijst met onze favoriete materialen kwijtgeraakt.
Is er een bestand met deze favoriete materialen, zo ja, wat is de naam en waar is het te vinden?
Zo nee, is het mogelijk om deze lijst op te slaan omdat deze in ons land vrij substantieel is?
Dank u voor uw hulp.

Hallo
Het zit in een .sldmat-bestand dat zich in feite in de map C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\english\sldmaterials bevindt
Als je geen aangepast bestand had dat je hebt gemaakt, ben je je aanpassingen kwijtgeraakt toen je de 2024 installeerde.
Thuis hebben we een aangepaste bibliotheek die zich op een netwerkruimte bevindt.

3 likes

Dank u voor uw antwoord,
we hebben een aangepaste bibliotheek in ...\LANG\FRENCH, maar wat ik zoek is de back-up van favorieten en die staat niet in het SLDMAT-bestand.

Hallo
Het leek mij dat het werd geëxporteerd met de gegevens uit de materiaalbasis.
Ik heb het gecontroleerd en het lijkt inderdaad specifiek voor het werkstation, dus waarschijnlijk in het register, denk ik, aangezien ik favorieten heb behouden tijdens de overgang van 2022 naar 2023 (normaal gesproken wissen we alle registersleutels, dus SW plaatst er waarschijnlijk een aantal elders)

Met het SelectMaterial-hulpprogramma van Visiativ?
Als of dit is waar u de standaardlocatie van favorieten instelt:

Trouwens, het is een van de weinige paden die ik niet had aangepast, naar een netwerkpad, bedankt!
Voor de meer klassieke methode zonder SelectMaterial is geen enkele manier te vinden.

Re
Gevonden in de sldreg.
Twee opties dus:

• Exporteer uw instellingen en importeer ze opnieuw naar de werkstations van andere gebruikers

• Als je niet je eigen parameters wilt exporteren en een configuratiebestand wilt beïnvloeden dat voor iedereen gemeenschappelijk is, moet je met de sldreg spelen met een editor als Notepad++
    Het is op dit niveau: .
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\SolidWorks\SOLIDWORKS 2023\Materiaal]
    " _FavMaterial1 "=" xxx.sldmat|Legering 6060 (AGS) »
    " _FavMaterial2 "=" xxx.sldmat|Legering 6060 - RAL 1013 »
    " __NumOfFavs "=dword:00000002 (te verhogen volgens het aantal favorieten)

1 like

Dank u voor uw antwoorden, het staat inderdaad in de sldreg.
Sbadenis, het werkt als je mycadtools hebt.