Een simpele vraag denk ik, maar ik kan er geen oplossing voor vinden.
Ik heb een tekening die verwijst naar een complexe asser-assemblage. Als ik zeg complex, dan heb ik te maken met de back-uptijd van deze montage. Asser lang.
Dus op deze tekening maak ik een kleine wijziging, bijvoorbeeld een notitiewijziging.
Bij het opslaan van deze tekening vraagt Solidworks me om ook alle documenten waarnaar wordt verwezen op te slaan, ook al heb ik ze helemaal niet nodig.
De back-uptijd is erg lang voor een wijziging die geen betrekking heeft op de montage.
Bijgevoegd, het bericht wordt weergegeven. Ik kan externe verwijzingen niet uitvinken.
Uit het geheugen, zodra je een wijziging aanbrengt, maakt het de link naar het onderste niveau om er zeker van te zijn dat alles up-to-date is. Ook als het niet om de betreffende ruimte gaat.
Voor zware montagetekeningen kunt u uw tekeningen opslaan als "vrijstaande tekeningen".
Dit gebeurt wanneer u de eerste keer opslaat, of wanneer u moet besparen op een bestaande tekening, door "Datached tekening" te selecteren (zie afbeelding).
Hierdoor kunt u het 3D-model niet laden voor kleine aanpassingen.
De ervaring leert dat dit een methode is die moet worden gereserveerd voor de plannen van de zwaarste vergaderingen. Het moet niet worden gegeneraliseerd naar al uw plannen.
Mijn vraag gaat niet over de wederopbouw...... maar de back-up!
Zoals ik hierboven al zei, vind ik het niet erg om de montage volledig te laden wanneer de tekening wordt geopend. Zo kan ik controleren of alles in orde is.
Het aanpassen van de tekening kan heel eenvoudig: het toevoegen van een woord in een notitie bijvoorbeeld.
Solidworks geeft me geen keus. Ik moet de hele assemblage opslaan als ik het niet heb aangeraakt!
Wat heeft het voor zin om iets op te nemen dat niet is gewijzigd...?
Blijkbaar is Solidworks zo, ik ga ermee om.
Dat gezegd hebbende, ik wist niets van deze blokkeerbalk. Interessant voor andere gevallen.
Ik heb precies hetzelfde probleem, daarom bevind ik me op deze pagina:)
Solidworks niets slechters op het gebied van optimalisatie!
Sanvegarde van mijn tekening na het toevoegen van een dimensie = 30min ... (het bevat 3 pagina's) het is gewoon een grapje, en natuurlijk gebruikt de laatste maar 15% van de procsseur!! We denken dat we dromen over de prijs van de licenties!!
Het probleem zijn met name de configuraties, de onderdelen die niet volledig beperkt zijn (kortom alles wat een asm kan verplaatsen): als het geladen 3D-model afwijkt van het model dat door de MEP wordt gebruikt, komt er een back-up.