DraftSight-optie opslaan

Hoi allemaal

Ik heb de oplossing voor mijn probleempje met DraftSight nog niet gevonden, misschien kun je me helpen:

Ik verander parameters in de opties (bijv. de ribstijl: pijlgrootte, kleur...). Ik wou dat ik deze opties elke keer dat ik de software start, kon behouden. Maar zelfs als ik een document open waarvoor ik mijn keuzes al had ingesteld, worden ze standaard gegeven.

Mijn vraag is dan: hoe behoud ik de opties van de ene sessie naar de andere?

Bedankt

Ronan

Hallo

Heb je je instellingen opgeslagen in een nieuw profiel?

Vervolgens moet je het activeren en elke keer dat je inlogt, zijn de instellingen operationeel.

Hallo

Kijk of het je kan helpen!! Ik denk dat het nodig was om een tekenbestand te maken met alle parameters die je wilt en het op te slaan; DWT en haal het vervolgens op uit de map die u hebt gekozen. Bekijk de laatste 2 schermen

parametres_draftsight.docx
1 like

Hallo

Bedankt voor je snelle antwoorden die ik pas veel later las.

Azrod: Ik heb het geprobeerd, maar de instellingen gaan nog steeds terug naar de standaardinstellingen.

AC cobra, ik heb nog geen tijd gehad om naar je oplossing te kijken, maar het ziet er goed uit. Ik neem snel contact met je op.

In ieder geval bedankt voor je tijd.

Ronan

Hallo Ac cobra,

Ik heb geprobeerd een "parametre.dwg"-bestand op te slaan door de opties te wijzigen. Ik heb toen de locaties van tekenbestanden, externe verwijzingen en tekensjabloon gewijzigd, zonder succes...

Toch bedankt voor je tijd.

Ronan

Hallo weer Ronan,

Ik heb het net op het net gevonden, kijk naar het einde van pagina 2 en 3.

mode_demploi_draftsight.pdf

En zo niet, dan moet je gaan helpen en aanpassen

Nog steeds niet gelukt...
Ik ga overschakelen naar systeem D: elke keer dat ik het gebruik een bestand openen dat al klaar is.

Je hebt geprobeerd om een van deze bestanden op te slaan in dwt of dwg leeg en kijk of de instellingen blijven??? En zo niet, dan kunt u een van deze bestanden opslaan in DWT en verwijderen wat erin staat wanneer u het opent om een ander MEP-bestand te maken

Hallo

Probeer uw instellingen op te slaan in een nieuw profiel, dit nieuwe profiel te activeren en vervolgens het standaardprofiel te verwijderen, normaal gesproken zou dit Drafsight moeten dwingen om het enige bestaande profiel te laden.

Vriendelijke groeten.