Ontdek in Excel of een blauwdruk lagen heeft

Hallo

Ik bevind me in een situatie waarin we hiervoor een heksenjacht op lagen hebben gelanceerd, ik heb al een Excel-tabel met al mijn tekeningen op de server en ik zou graag willen dat deze vanuit Excel kan weten of de vermelde tekening een laag heeft, zodat er een verbinding tussen Excel en Solidworks tot stand moet worden gebracht en vooral wat ik moet gebruiken om de aanwezigheid van lagen te kennen

Bij voorbaat dank:)

Hallo

Ik zie dat je de SolidFace-tag bij je vraag hebt gezet. Welke software wordt er gebruikt?

2 likes

Oeps, fout, vanmorgen niet wakker Dit is een link die gemaakt moet worden in EXCEL en SOLIDWORKS en niet solidface :/

Ik denk dat je geïnteresseerd moet zijn in de LayerManager en vooral de GetLayerList-methode.

En zoek vervolgens naar de betreffende laag in de verkregen lijst.

Het kan lang duren. Omdat je alle Europarlementariërs van je servers moet lussen en openen. De ervaring leert dat dit vereist dat het geheugen van het SW-proces regelmatig wordt geleegd. In VBA denk ik dat je gedwongen zult worden om SW regelmatig opnieuw op te starten.

1 like

Anders, ook al is het niet echt de vraag, waarom zou je het dan niet doen met de mycad tool-integratiesoftware die je hebt?

Het hangt allemaal af van wat je vervolgens wilt bereiken.

Anders sla je vanuit je Excel-bestand de lijst met bestanden op in  csv die je vervolgens importeert in de integratie, je zoekt naar je laag met de functie als het plan een bepaalde laagnaam bevat en dan verwijder je deze laag, je hernoemt hem of je maakt gewoon een lijst van de bestanden die deze laag bevatten en dit alles zonder dat je een macro hoeft te maken en daarnaast kun je het legen van programmeren van herinnering elke keer dat u uw plannen sluit.

4 likes

Goed gedaan sbadenis !

Het is inderdaad veel eenvoudiger. ;-)

sbadenis Ik kende deze tool niet, ik kijk er nu naar, maar het lijkt me extreem traag in vergelijking met Excel :/ Ik zal zien of ik tijdens het gebruik kan vertellen dat het een macro moet uitvoeren die alle lagen verwijdert

Deze tool is zeer krachtig voor repetitieve taken.

Voor wat u wilt doen, importeert u uw csv-bestand met de lijst van al uw tekeningen (of knipt u in meerdere csv-bestanden als u te groot bent)

Vervolgens wijzigt u de bijgevoegde regel wanneer het u uitkomt (mijn cadtools 2016)

Vervang gewoon de slap-namen in voorwaarden en bewerkingen door uw laagnamen en het zou moeten werken.

EDIT: na het proeflezen hoef je alleen maar ster (*) in de 1e bewerking te zetten zodat alle lagen worden verwijderd.

Dus verwijder dan de 2e bewerking die nutteloos is geworden

suppression_de_calque.mcact
1 like

Bedankt sbadenis dat je me deze tool hebt laten ontdekken, ik hoef alleen maar een uur te wachten voordat het 15000-plan is verwerkt :)

1 like

Ik denk dat je dan iets meer dan een uur hebt !

2 likes

Is er een instelling om te controleren zodat de Solidworks-instantie die myCAD Integration gebruikt, niet zichtbaar is? Zou het de zaken misschien een beetje versnellen?