Gescande 3D Faro

Ik ben op zoek naar ervaren gebruikers voor advies, bijvoorbeeld op het gebied van 3D-metingen (puntenwolk)  en wolkenanalyse in CloudCompare of Geomagic.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden en advies

Hallo

Wat is de vraag precies?

Hallo

Het probleem: het inmeten van een drukke weg (onmogelijke toegang door verkeer) voordat er horizontaal onder wordt geboord voor pijpdoorvoer (2 diameters van 400 mm)

dan over 6 maanden een nieuwe vergelijkende verklaring

De doorgang van dit boorgat is "zichtbaar" vanaf een brug op ongeveer 20m-25m afstand

Ik heb al verschillende vragen op dit niveau.

Moeten we per se oriëntatiepunten (FARO-bollen) geolokaliseren of kunnen we een onderzoek doen zonder geolocatie maar in een "lokaal" herkenningspunt?

Gebruikt materiaal: FAROx130 scanner met bol als referentie voor wolkenassemblage

Als de cloud eenmaal lokaal is geassembleerd of gegeolokaliseerd, verandert het feit dat deze is gegeolokaliseerd dan de nauwkeurigheid van de metingen van het apparaat?

.. Ik weet dat het veel vragen zijn, maar ik heb er nog genoeg (mijn klant begrijpt het niet, en uiteindelijk ik ook niet voor zoveel vragen)

Wat betreft de nauwkeurigheid: de FAROx130 scanner doet volgens de fabrikant metingen tot 130m met een nauwkeurigheid van +- 2,5mm of zelfs 3mm maar goed op deze afstand

Wat bedoelen we met precisie en meetruis op de scanner, ik heb mijn idee, maar ik kan het mis hebben (als ik een object op 30 m scan, wordt het voor nauwkeurigheid op 30,0025 - 29,9975 geplaatst)  en als mijn object 15 cm x 15 cm is, zou de meetruis me doen geloven dat het bijvoorbeeld 15,08x16,03 is.

mijn klant om te testen om de kwaliteit van een voorbeeldlezing te controleren... in AutoCAD! En hij vertelt me dat de meetnauwkeurigheid 5 tot 10 mm is in de dikte van de wolk (meetruis)

Als ik reconstructiesoftware zoals Geomagic of CloudCompare gebruik, wat doet de software dan aan de meetruis?....

nou ik stop daar voor het moment dat het bcp ...

Als je met zo'n vraag bent geconfronteerd, is er dan een bepaalde workflow, software... Ik weet niet wat ik moet antwoorden en wat ik moet zeggen, wetende dat hij me elke keer vertelt dat de nauwkeurigheid niet genoeg is, maar de scanner op de voorbeeldlezing heeft bijna 45 minuten per station gedraaid (30 miljoen punten per station, 7 stations in totaal)

Ik weet niet zeker of iemand hier kan antwoorden, het is echt heel specifiek.

Misschien moeten we kijken of er een forum in het Engels is, of dermander rechtstreeks naar de fabrikant.

dank u allemaal hetzelfdeIk zal blijven zoeken

Misschien kun je proberen contact op te nemen met MadMax (http://www.lynkoa.com/users/yann1100), die gepassioneerd is door 3D-scannen: http://www.lynkoa.com/groupes/publications/scanners-3d

1 like