Onder EPDM heb ik een twijfel over een optie in de configuratie van het replicatieschema:
Zie bijgevoegd document.
Hier is een uitleg van de replicatie-instelling genaamd " DAGELIJKSE REPLICATIE "
- Map die moet worden gerepliceerd : C:\EPDM-DUBUS-GROUP
Nieuws- of updategegevens repliceren van SERVEUR5 (Bronserver - Site "B") naar SERV-EPDM (Doelserver - Site "A")
Starttijd 20.30 uur maandag t/m donderdag.
- Map die moet worden gerepliceerd : C:\EPDM-DUBUS-GROUP
Repliceer nieuws of update gegevens van de SERV-EPDM (Source Server - Site "A") naar SERVEUR5 (Target Server - Site "B")
Starttijd 23.30 uur van maandag tot en met donderdag.
Waar ik twijfel over heb is de geavanceerde optie: "Stop replicatie na:" 7u en 00 mn
Hoe EPDM zich gedraagt:
- het begint de replicatie vanaf locatie "B" om 20.30 uur en stopt om 3.30 uur, tegelijkertijd begint het met de replicatie vanaf locatie "A" om 23.30 uur en stopt het om 6.30 uur.
- het begint de replicatie vanaf site "B" om 20.30 uur en het begint de replicatie vanaf site "A" om 23.30 uur: wat er ook 7 uur later gebeurt (vanaf 20.30 uur, de tijd dat het replicatieschema begint), het stopt alle replicatie om 3.30 uur.
schema_de_replication-2.png
Wees voorzichtig, ik geef dit antwoord, maar ik laat het aan anderen over om mijn woorden te bevestigen (of niet).
Als algemene regel geldt dat het tempo in een basis werkt via een timestamp-systeem (ik zei als algemene regel).
Dit geeft normaal gesproken het volgende diagram:
- Om 20.30 uur, replicatie van de eerste site tot 3.30 uur.
- Om 23.30 uur, replicatie van de tweede site tot 6.30 uur.
Een basis werkt door beits, dus zelfs als het patroon hetzelfde is, zijn de vlekken anders. Het tempo moet daarom op elke taak worden toegepast en niet op het hele schema.
In de hoop dat ik duidelijk ben geweest.
1 like
Hallo
Normaal gesproken is het scenario 1 zoals jose zegt
Is er iets dat je doet twijfelen?
1 like
Computerisch gezien zou ik hetzelfde ^me zeggen als collega's.
Hoewel ik vandaag en morgen een EPDM-beheerderstraining doe, zal ik proberen je tot die tijd een antwoord te geven.
1 like
Ja Benoit, ik heb een twijfel, (en ik heb de twijfel aan de technische ondersteuning !!) we waren gedwongen om de replicatie te stoppen (op een dag toen ik er niet was, dus ik verloor de basisinstelling !!) na de "crash" van 2 harde schijven op de "B" -site.
1 like
Ja, ik heb er wel eens van gehoord... dat zijn er 3
Is het gebeurd toen je een volledige replicatie van server A naar B startte? Of was het een gedeeltelijke kopie?
Als het een volledige kopie is, heb je misschien een enorm bestand dat geen tijd had om in 1u30 te worden overgezet... Het is al gezien...
Vraag @fifounet44 om de internetlijn vrij te maken en alles zal beter zijn... Huh mijn Fifi?
Laten we serieus zijn: doe een test om 12.00 uur gedurende een paar minuten in plaats van enkele uren, om ervoor te zorgen dat site B bestanden heeft geproduceerd...
Ik moet de replicatie stoppen totdat site "B" de harde schijf ontvangt met alle EPDM-gegevens die hard zijn van site "A" (vandaag of morgen).
Inderdaad, toen we de schijven terugplaatsten op de "B"-site, probeerde het RAID5-systeem de gegevens te repareren. Hij heeft een deel van de 330GB gerepareerd en/of een deel (270GB) hersteld.
In deze 270GB zijn er enkele bestanden (moeilijk te identificeren) die beschadigd zijn.
(Ter info: in het weekend via onze internetverbinding zijn we er slechts in geslaagd om 16GB !! te passeren)
Op basis van deze eenvoudige observatie hebben we besloten om een harde schijf met de 330 GB te sturen, Vervang "hard" alle gegevens van site "B" en hervat de replicatie pas zodra de gegevens zijn gekopieerd.