Productieschema's voor elektrische harnassen

Hoi allemaal

Ik ben een beetje uit CAD. Maar we moeten plannen opstellen voor de fabricage van onze elektrische harnassen.

We hebben elektrische schema's die we maken met Microsoft Visio.

Ik zou echter graag advies, voorbeelden en softwarevoorstellen willen krijgen voor de realisatie van productieschema's van onze elektrische harnassen.

Onze bedrijfssector is het ontwerpen en vervaardigen van mobiele landbouwmachines.

Bij voorbaat dank.

Op mijn speciale machines maak ik mijn ontwerpplannen met behulp van solidworks voor de 3D van de kabel met connector, vervolgens voeg ik in de tekening j de bedradings-/lastekeningen van de kabelkleurbussen in met behulp van draftsight in 2D.

edit: hoe nauwkeuriger de 3D van de connectoren, hoe gemakkelijker het is voor de weergave

2 likes

Hallo

Heb je gekeken naar SolidWorks Electrical, misschien is dat wat je nodig hebt.

Ik denk dat je harnassen maakt om je verschillende elektrische componenten van je machines met elkaar te verbinden, en van het weinige dat ik op SolidWorks Electrical heb gezien, weet het hoe het daarmee om moet gaan.

@+

Hallo allemaal,

Dank u voor uw antwoorden.

@Coyote: Ik ken SolidWorks Electrical, we krijgen geweldige demonstraties te zien bij de aftrap. Maar gezien de prijs van een SolidWorks Electrical-licentie en niet te vergeten de nodige training, is het niet eens een optie.

Al is het maar voor het zicht van je stralen

Waarom doe je het niet via leidingroutering?

als je de gewenste versie hebt

@+ ;-))

Sorry gt22, maar in mijn vraag heb ik het over "fabricageschema's van onze elektrische harnassen". Op geen enkele manier visueel...

1 like

Bekijk het onderwerp hier

http://www.lynkoa.com/forum/electrique/dimensionnement-installation-electrique

als u uw schema al hebt gemaakt in Microsoft Visio
voor uw FAB-diagram
als je de ins en outs en de kabeldoorvoeren hebt
dat u zowel uw connectorinzetstukken als uw connectoren op de juiste plaats hebt geplaatst
niets belet u om ze in 3D uit te voeren via de automatische routing (flexibele buis) die in een bibliotheek moet worden gemaakt
waarmee je de genoemde kabels kunt tellen en je balken kunt maken
en creëer zo uw harnassen
@+ ;-))
1 like

Is het een beetje zo? (zie afbeelding)

capture_image_schema.png
3 likes

@Gerald: Ja, dat klopt, maar voor een complete tractor!

2 likes

@remrem ... het was een stukje A0

dus het is klaar met concept voor het diagram dat ik in de MEP plak en solidworks voor de 3D-weergave

Zo krijgen we een correspondentie 

3 likes

Dank u allen.

Dus gingen we terug naar onze videoplannen door ze te combineren met de 3D-connectoren zoals het voorbeeld van Gerald.

Tot ziens.

1 like