Hallo allemaal, hier heb ik een probleem,
Ik wil een aangepast profiel maken, ik weet hoe ik het moet doen, maar zodra ik het in een 3D-schets wil insluiten (gewoon een rechte lijn om te proberen) SDW sluit onmiddellijk...
Het is me echter gelukt om andere profielen aan te maken, maar deze wil dat niet, als iemand me kan informeren.
Bedankt! en een fijne dag verder
1.SLDPRT-TEST (72.6 KB)
Hallo Stanislas_Azemard,
Welkom, in de hoop dat we uw probleem zullen oplossen.
Dus ik probeer het gewoon, het werkt voor mij met SW2022SP4.
=>
=>
toets 2. SLDPRT (97,5 kB)
1 Ik open je kamer en krijt een 3D-schets
2 Ik converteer de schets van jouw 2D, en het werkt als volgt.
Ik wens je dat het thuis werkt.
Succes.
@+.
AR.
Hallo en welkom;
- Vergeet niet om uw versie van Solidworks (waarschijnlijk 2022?) te specificeren.
Het profiel dat u wilt extruderen, is niet geconverteerd naar mechanisch gelast (het moet in *.sldlfp-formaat zijn)
Je zou zijn Origne (die in je schets) meer in het " midden " van je profiel moeten plaatsen
en voeg er een punt aan toe zodat Solidworks een extrusieoorsprong kan definiëren.
En tot slot, probeer je profiel te extruderen op een 2D-schets (Solidworks houdt er niet van om een extrusie te beginnen met iets anders dan een lijn...)
Vriendelijke groeten.
Bedankt voor je feedback.
Ja 2022 sorry
Ik heb je tutorials geprobeerd, maar hetzelfde probleem.
Het is wanneer ik een 3D-schets maak en ik wil (in mijn persoonlijke bibliotheek) dit profiel nemen en bevestigen dat er een bug is
Van mijn schets sla ik het echter op als een SLDLFP-bestand en ik zie de extensies in " geel " aan mijn rechterkant/hoek.
Ik heb al andere profielen gemaakt met dezelfde proefversie en dit is de eerste keer dat ik mijn haar uit mijn hoofd trek.
Ik heb geen specifieke problemen ondervonden bij het extruderen van je profiel (zonder andere aanpassingen dan: het toevoegen van de schets in de " bibliotheekfuncties " en vervolgens het bestand opslaan als *.sldlfp)
en de mechanisch gelaste tests:
Mechanisch gelaste extrusie op 2D-schets => schets1
Mechanisch gelaste extrusie op schets 23 => schets3D1
…
Alles onder Solidworks 2022 sp4.