Ik wil de contouren van een gezicht kopiëren om ze te integreren in een nieuwe schets met de tool voor het converteren van entiteiten. Het probleem dat ik heb is dat als ik het gezicht selecteer, alleen de externe contouren van het gezicht worden geselecteerd. Voor de interne contouren moet ik ze in een tweede stap één voor één handmatig selecteren, wat onbetaalbaar is voor de rest van mijn ontwerp. De selectie moet automatisch en volledig zijn. Er zijn duizend manieren om dit probleem te omzeilen, maar in dit geval moet ik het vermijden.
Weet iemand een manier om alle contouren automatisch te selecteren?
Probeer te zien door de schetsen te selecteren, je maakt de schets op het gewenste gezicht en vervolgens selecteer je de schetsen van de extrusie en de schetsen van de gaten door op beide te klikken met CTRL en vervolgens converteer je ze.
Ik denk dat Coyote het antwoord heeft gegeven. Ik heb SW 2015 en de mogelijkheid lijkt pas in 2016 aangeboden te worden.
De handmatige selectie van de door PL en ac cobra 427 voorgestelde binnencontouren werkt in mijn geval niet (dit is wat ik in mijn vraag heb aangegeven). Het aantal oren is inderdaad variabel. Als ik handmatig 4 gaten selecteer en vervolgens opnieuw opbouwt met 8 oren, zou ik nog steeds maar 4 gaten hebben en niet één meer. Aan de andere kant, als ik er in mijn nieuwe versie 3 gaten in zou doen, zou het werken (3<4). Maar het doel is om een model te maken dat in alle gevallen werkt zonder iets anders aan te raken dan de Excel-tabel die het geheel bestuurt.
Ik ga een compleet volume maken (behuizing + deksel), de oren met de gaten genereren door herhaling volgens een curve en vervolgens splitsen en twee afzonderlijke maar gerelateerde onderdelen maken die ik in een assemblage zal integreren. Het zal sneller zijn dan het kopen van 2016 en zijn 2-ball ergonomie.
Er is ook de oplossing om de stukken met elkaar te verbinden door middel van vergelijkingen. Je maakt een oor met een gat in je behuizing en je doet de herhaling zoals je eerder deed, dan maak je je stuk dat er bij komt en je kopieert de schets van het 1e gaatje en je doet wat je moet doen en je doet ook een herhaling en daarna dubbelklik je op de herhaalfunctie en koppel je ze. Je neemt degene die past en dubbelklikt eronder, het nummer en de afstand verschijnen en je klikt erop en zet = klik dan op de bijbehorende afmeting in de andere kamer. Dit zal natuurlijk in de montage gebeuren... En het aantal en de afstand worden van de ene kamer naar de andere gerelateerd.....