Onderdeelselectie in de functiemanager

Hallo

Ik heb een probleem met mijn solidworks, wanneer ik een onderdeel selecteer dat zich in een subassemblage bevindt, scrolt de functiebeheerder niet naar beneden en identificeert het te selecteren onderdeel niet.
De functiebeheerder blijft geblokkeerd en geeft alleen de subset weer.

Weet je hoe ik de volledige stroom van de creatieboom kan vinden?

Hallo
Ga als volgt te werk om de gedragsopties van functiebeheer in te checken:

U moet aanvinken " Scroll naar beneden het geselecteerde object in de weergave "

3 likes

Hallo

Heb je deze optie aangevinkt:
image

Het lijkt mij dat dit je kan helpen.

3 likes

Hallo @Cyril_f
Zelfde idee, zelfde tijd :wink:

2 likes

Ik heb de mogelijkheid om te controleren, ik heb geprobeerd het vinkje uit te schakelen en vervolgens het vinkje uit, maar er verandert niets

Hallo

Zijn de subassemblages geladen in licht (pen op het pictogram) of opgelost?

2 likes

Anders misschien dezelfde bug als in dit onderwerp:

Welke versie van SW?
Ik ben in 2020 en maak je geen zorgen, volgens jouw versie kan iemand het probleem misschien voor je bevestigen.

Kijk anders via solidworks RX of je het fabrieksprofiel tijdelijk reset als het probleem aanhoudt of niet:

4 likes

Hallo

het is hetzelfde probleem als degene die ik heb gepost en ik heb nog steeds het probleem met SW 2023 SP4.0

1 like

Hallo;
Wees voorzichtig, het "rollen" van de functiebeheerder heeft veel problemen als je submappen in je boom hebt gemaakt. De "groepering" van vergelijkbare componenten stoort hem ook van tijd tot tijd, hetzelfde als het geselecteerde onderdeel deel uitmaakt van een herhaling...

(Een kleine screenshot helpt ons bij de "Diagnose"...)

Vriendelijke groeten.

3 likes

Door je @sbadenis methode te doorlopen, werkt het, maar niet met mijn gebruikelijke versie :smiling_face_with_tear:

1 like

Er is dus een parameterprobleem

1 like

Getest op SW2023 SP5, geen probleem

2 likes

Ik neem aan dat je een lager versieprofiel had geïmporteerd?
Als dit het geval is of om een andere reden, is uw profiel waarschijnlijk beschadigd. (fout in het register).
Dus hij zal waarschijnlijk je profiel resetten om op een gezonde basis opnieuw te beginnen.

3 likes

Ik heb zojuist de oplossing gevonden, je moet met de rechtermuisknop op de kopassemblage klikken, naar de boomstructuur gaan en " Functies weergeven" selecteren.

1 like