Een bestelling selecteren

Hoi allemaal

Sinds mijn versiewijziging (2020 in 2021), word ik bij elk commando of bijna gedwongen om het gewenste  commando 2 keer te selecteren (bijvoorbeeld "opslaan"), daar heb ik het menu dat zich ontvouwt en me "opslaan" aanbiedt; "opslaan als"; "Alles opslaan". Hetzelfde geldt voor de commando's "afdrukken", "openen" en andere.

Voor, en sinds de vorige versies, als ik op "opslaan" klikte, nam het op zonder manip. aanvullend. Als ik wilde "opslaan als", dan ging ik naar de kleine pijl rechts van het gekozen pictogram en selecteerde ik mijn keuze.

Hoe kom ik van deze dubbele opdracht af? Ik ben naar de opties gegaan, maar ik kan het niet vinden?

In afwachting van een oplossing wens ik u een goed einde van de middag

Goedenavond

Om het probleem beter te begrijpen, kunt u aangeven of u zich op een individueel werkstation of in een netwerk bevindt (en PDM of niet).

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt voor je antwoord

Thuis heb ik een studentenversie en op mijn werk heb ik een onderwijsversie omdat ik in een opleidingscentrum werk

Ik heb de nieuwste versie op de 2 stations en ik heb hetzelfde probleem

Hallo

Als je het hebt over het pictogram "Opslaan", is dit waarschijnlijk degene met het vervolgkeuzemenu dat er standaard is. Het is een van de pictogrammen in de categorie "Drop-down werkbalken" 

Zo ja, vervang deze dan door die in de categorie "standaard"

2 likes

Anders kunnen de oude ctrl+'s je redden.

1 like

Bravo @soring 

Deze moest je kennen        (ik heb het niet over Ctrl+S, wat een Windows-functie is via API)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo 

Bedankt voor je antwoord. 

Ik ga dit proberen zodra ik even tijd heb .

Zoals Bravo zegt, als je het niet weet, kun je het niet vinden.

Nogmaals bedankt...

Ik neem zo snel mogelijk contact met je op als ik het geprobeerd heb. 

Fijne dag 

Dus ik heb het net geprobeerd, maar als ik het pictogram "opslaan" vervang, heb ik niet langer het pijltje rechts van dit pictogram waarmee ik bijvoorbeeld "opslaan als" kan kiezen.

Ik heb hetzelfde probleem wanneer ik een cirkel of een lijn of andere maak, wanneer ik op een van deze pictogrammen klik, biedt het me systematisch het vervolgkeuzemenu zonder dat ik op het pijltje klik. Ik verspil veel tijd...

Als "Opslaan" en "Opslaan als" de twee commando's zijn die u moet gebruiken, waarom voegt u ze dan niet beide toe. 

Geen ruimte?

1 like

Ja, het is een manier om het probleem te omzeilen, maar uiteindelijk eindig ik met een scherm vol pictogrammen.

Raar, ik had dit probleem nog niet eerder...

Mijn collega's hebben dit fenomeen niet en vinden geen manier om het te gebruiken.

Hallo

Een van mijn collega's heeft hetzelfde probleem, ik moest mijn systeemgegevens opslaan om dit probleem op te lossen. Dus geen drop-down menu of verzoek om te overschrijven/op te slaan als. 
Maar pas op voor de afhandelingsfout bij dit soort methoden.

Voor sketch shortcuts is er een super handige functie voor de 'regulars'/nieuwe generatie:

Lange klik en je gaat naar wat je op bestelling hebt gezet, het scheelt veel tijd en je hebt 2 tot 12 mogelijkheden (persoonlijk gebruik ik de 8 niet eens...)

Voor foutmeldingen kijk anders in de systeemopties, anders vraag een collega om zijn systeemconfiguratie op te slaan en je krijgt het terug.

2 likes

Goedenavond Mandrake,

Ik ben net het lezen van uw message.erci voor het kijken naar het onderwerp.

Ik kijk hier zo snel mogelijk naar en ik hou jullie op de hoogte...

Goedenavond 

Om te controleren of dit van uw profiel is (beschadigd toen u van versie veranderde), kunt u proberen uw profiel opnieuw in te stellen.

https://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/07/09/2015/reinitialiser_les_parametres_de_solidworks.pdf

Als de knop Opslaan weer werkt, komt deze van je profiel dat buggy is.

Als de bug aanhoudt, komt deze van Solidworks en kunt u uw oorspronkelijke profiel terugplaatsen

Over het algemeen is dit in dit soort gevallen het 1e dat de hotline vraagt om te controleren of het afkomstig is van vaste stoffen of profielen.

1 like

Bo dag sbadenis,

Dank u voor uw hulp.

Ik denk dat ik nu genoeg elementen heb om het probleem op te lossen, cz wat ik binnenkort zal doen. 

Ik zal de vraag sluiten om de site niet te monopoliseren.

Ik neem contact met je op in een bericht om je op de hoogte te houden.

Bedankt allemaal en een fijne dag verder