Een schets achter een schets selecteren

Hoi allemaal

context:
Ik zit in een assemblage die bestaat uit een " ROUTING " schets die als skelet dient voor de assemblage.
Ik heb verschillende componenten op deze schets beperkt en ik zou die componenten graag met een buis willen verbinden.
Ik maak een buisstuk.
Ik bewerk het in context en maak een 3D-schets die aansluit op de componenten.
Ik creëer een functie " mechanisch gelast element" en ik wil de schets van mijn buisonderdeel selecteren... BEHALVE DAT HIJ DE ROUTINGSCHETS VOOR ME SELECTEERT!

Ik heb het geprobeerd:

• om de routeringsschets te verbergen ==> het werkt
  • om " andere te selecteren " ==> het werkt

Het punt is dat ik tijd verspil en ik kan me niet herinneren dat ik het probleem in het verleden heb gehad: ik kon de schets van de buis rechtstreeks via de schetsrouting selecteren...

Zou dat een optie zijn?

Hallo

Als ik het goed begrijp, wordt de "routing" schets alleen gebruikt om bepaalde elementen te positioneren, dus wordt er niets mee gebouwd?
Waarom probeer je het niet te veranderen in "voor de bouw"?
Normaal gesproken is het niet langer selecteerbaar om mechanisch gelaste elementen te maken, maar nog steeds actief om spanningen te veroorzaken.

Fijne dag.

3 likes

Hallo

Een alternatief voor de @a_eriaud oplossing is om de scanfunctie uit te voeren in de open ruimte ernaast en niet in het kader van de montage.
Het is in ieder geval duidelijk en gemakkelijk (maar het is iets langer dan alles in context doen)

Hallo
Je kunt de schets verbergen :)zie het kleine oogje in het midden van het scherm, het kost geen tijd

Goed doordacht @a.Eriaud !
helaas werkt het niet...

@froussel
Ik denk dat ik in de tussentijd voor deze oplossing ga.
Het zal in ieder geval iets sneller zijn dan mijn huidige methode

@Lynkoa15
Helaas verbergt het ook de schets die me interesseert...

Als ik de systeemoptie uitvink (selectie > de selectie op transparantie inschakelen) vind ik hetzelfde gedrag van uw sw @twathle

Wanneer u een component in context bewerkt, ziet u deze werkbalk:
image
Door Geen externe verwijzingen in te schakelen, kan de routingschets (normaal) niet meer worden geselecteerd. Maar het zal stroomopwaarts een probleem zijn om de uiteinden aan elkaar te koppelen.

De andere optie is om de component te isoleren bij het bewerken in context.

Hoi allemaal!
Helaas werkt geen van de voorgestelde oplossingen.
Terwijl ik wachtte op iets beters, zou ik het advies van @froussel volgen, die voorstelde om de kamer apart te openen.

Ik blijf openstaan voor nieuwe ideeën!
Bedankt

Hallo

Als u een onderdeel in de assemblage maakt door een nieuw onderdeel te maken
image En dan doe je wat je nodig hebt. Als ik het probleem begreep.

Hallo

Als je met de rechtermuisknop op de 2 schetsen klikt, heb je een venster dat wordt geopend en heb je een ander pictogram (hier linksonder)
image

Je hebt dan de lijst met selecteerbare items onder je cursor,
Hier de verschillende schetsen en lijnen
image

1 like

@joris
Ik kende deze truc.
maar het is niet zo snel als wat ik eerder kon doen...

Tegenwoordig is de schets die standaard in aanmerking wordt genomen de "skelet" -schets van de montage.
Terwijl voorheen de schets die ik kon selecteren de schets in de kamer was die ik in context aan het bewerken was.