Selecteer een deel van een bestand dat u wilt plannen

Goedenavond allemaal, is er een manier om een gekozen deel van een autocad-plan te selecteren voor de lay-out (bijv. Ik heb een kaart van Parijs en ik wil een frame maken om rond het 2e arrondissement te plannen) en hoe ik het de grootte kan geven die u wilt (bijv. op een A3 > 300 mm x 277 mm)

Bij voorbaat dank, op een dag zal ik je betalen voor een algemene rondleiding voor alle hulp die je me hebt gegeven:D

Wat is uw niveau van Autocad-praktijk?
Gezien je vraag, denk ik dat het begrip object/papierruimte je niet bekend voorkomt...

In feite moet je je volledige gokplan (op schaal 1) in de objectruimte plaatsen (het is het equivalent van je 3d SW-model prt of asm, het maakt niet uit), dan moet je in de papieren ruimte (het is het equivalent van je slddrw-bestand, elk tabblad in de papierruimte is een vel) je moet de cartridge toevoegen (via een blok, idealiter met attribuut, het is schoner), een of meer vensters (of viewport).
Elk van deze vensters heeft zijn eigen schaal.

Het is een zeer grove benadering, maar verder gaan in de uitleg zou hetzelfde zijn als het volgen van een volledige cursus over Autocad (zie mijn eerste vraag).

2 likes

@stefbeno

Hallo, ik ben nog maar een beginner, ik gebruik dit programma pas 1 maand ...
Ik begreep  het principe van object/papierruimte en begreep vrijwel hoe ze op elkaar inwerken

Maar jouw antwoord (+ een goede nachtrust) beantwoordde mijn twee vragen:D
Heel hartelijk bedankt

Hallo

Ik weet niet zeker wat je wilt bereiken. Is dat het? (gemaakt van een afbeelding)

1 like