Zadelversteviging op doordringende stiksels. SOLIDWORKS 2014

Goedenavond allemaal

Ik wanhoop om het volgende ding te maken, een versterkt zadel dat een steek op een huls omringt onder SW 2014

Zie de foto

Als iemand een idee heeft... Het belang is om dit versterkte zadel plat te hebben om het vervolgens in een plaatwerk te snijden en af te rollen.

Bedankt voor je waardevolle advies!

Hallo

Als je het onderdeel al hebt gemaakt, hoef je er alleen maar een plaatwerkonderdeel van te maken door een bocht in te voegen met de straal van de buis en de K-factor van 0,5. Er is de functie "ingestoken vouw". Ik heb een stuk toegevoegd in SW 2012

selle_renfort.sldprt
2 likes

Als het is om het onderdeel in volledig blauw uit te vouwen

Dus de buis met zijn wolvenbek en de vorm die de buitenhuid van de loodrechte buis omhelst

uitvouwen is niet mogelijk

als het is om het stuk te creëren dat de buitenste huid van de grijze buis omhelst

De walkthrough is om een rechte lijn te maken om een uitgevouwen te maken

een halve buis met een tussendiameter = de buitendiameter van de grijze buis

Omdat de buitenste lijnen recht zijn, kun je je ontvouwen 

Maak een schets op een offsetvlak en projecteer deze op deze halve buis en verander de lijnen in een constructiestreek

U krijgt uw rechthoekige plaatwerk met de constructielijnen voor het in- en uitwendig snijden

Zodra ik op mijn pc zit, laat ik het je zien als je het niet goed hebt begrepen

@+

Hallo allemaal en bedankt voor jullie antwoorden.

Dat is waar ik ben... SolidWorks geeft me nu een foutmelding als ik het onderdeel wil uitvouwen.

Bedankt

selle_renfort.sldprt

De basishuls heeft een buitendiameter van 763 en een dikte van 8 mm
De penetrerende kraan (die ook een huls is) heeft een buitendiameter van 273 mm.

De beroemde verstevigingszitting heeft daarom een binnendiameter van 273 mm, noodzakelijkerwijs heeft hij een breedte van 40 mm en een dikte van 8 mm.

En ik vergat ook aan te geven dat de kraan met een diameter van 273 165 mm is verschoven ten opzichte van de as van de huls van 763 mm

Hallo

Ik kom aan bij de pyjama, daar ga ik eten maar als je het goed vindt, leg ik uit hoe ik het vanmiddag heb gedaan... (het is parasolid omdat ik in SW 2015 ben...)

test.x_t

zie bijlage

ontvouwen

vouwen

bijgevoegd bestand in SW 2012

met enige onvolkomenheid van de inkeping, maar in theorie zijn de afmetingen goed van wat ik begreep

Ik werd gedwongen om via een polygoon op mijn versie van SW te doen

@+

deplie_virole.sldprt

Laten we eens kijken wat het beste bij je past, maar ik heb deze oplossing:

Verander vanuit uw bestand de eerste extrusie in "normale materiaalverwijdering"

Wijzig de schets van de volgende extrusie door een tabblad toe te voegen dat door de oorsprong gaat (uitvouwende oorsprong):

Verwijder ook normaal materiaal dat dit geeft:

En eenmaal uitgeklapt:

Een mooi ei! Het enige dat overblijft is om van het kleine been af te komen...

Dat was het voor mij:)

Uitstekend bedankt voor je kostbare hulp.

In feite werk je in het vouwen, dus het verstevigingszadel zou hier worden gevouwen door opeenvolgende vouwen?

Hoe ga je te werk met rollen op een rolmachine?

Nog

Voor het rijden idem verandert er niet veel

Het feit is dat via de munt @ P.Munoz 2 

Er lijkt een aantal verschillende waarom niet dezelfde ref van de kant zeker de off-axis naar de lucht + uitgesproken thuis

Was je in staat om mijn dossier te openen en het principe te begrijpen

@+

Ik weet niet of je het tegen mij hebt of tegen gt22, maar ik zit inderdaad in het plaatwerk. Aan de andere kant weet ik niet zo veel van autorijden, als ik het thuis zou moeten doen, zou het zijn zoals gt22 in opeenvolgende vouwen liet zien... Sorry.

1 like

@ Muñoz 2

Kun je me uitleggen waarom we niet hetzelfde beeld hebben

Hebben we dezelfde scheidsrechter niet apart genomen?

Als je 2015 hebt, voeg ik het bestand aan je toe en kun je vergelijken.

Ik had een fout kunnen maken in sommige functies, ik deed het snel... Het kan zijn omdat ik de extrusies heb veranderd in "normaal" op het gezicht. Maar ik zag ook dat niet alle schetsen volledig beperkt zijn, dus het had ook kunnen bewegen...

Wil je het me vertellen als ik iets gemist heb:)

2015_selle_renfort_0-2.sldprt

en NEE ik bleef op SW2012

en nog niet klaar om te veranderen

Gezien het gebrek aan evolutie van de nieuwe versies

@+ ;-)

Hartelijk dank aan jullie beiden

Ik zal dat vanavond in detail bestuderen

Heb je naar mijn bijlage kunnen kijken om erachter te komen waar de knoedel was... Ik gebruik SW pas 2 weken... en dus kan ik mijn gebogen plaatwerk niet uitvouwen...

Hartelijk dank! :)

Dus heb ik een overlay van de 3 gemaakt:

Het origineel in het groen, het mijne in het roze en de gt22 in het blauw. Het is vrijwel hetzelfde, het is alleen dat van gt22 heeft een grotere breedte en daarom wordt het defect dat het eivormige deel uitgevouwen maakt er meer op geaccentueerd. Maar beide zijn naar mijn mening oke.

Anders kwam het probleem voort uit het feit dat vaste stof het vaste vlak niet kan herkennen bij het uitvouwen (normaal, er was geen plat oppervlak).

Daar ga je. Veel succes met je leerproces...

superpo.x_t

In het GT-bestand

De 763 lijkt niet aan de buitenkant maar aan de binnenkant te worden beoordeeld

Misschien verklaart dit het?

Als je de mogelijkheid hebt om mijn bestand te openen en me PK te vertellen, krijg ik dit mysterieuze bericht...

BICK

why.jpg

Ik denk dat ik het daar over had toen ik zei dat hij geen vast gezicht kon vinden om het uit te vouwen.

Bewerk de uitgeklapte functie, effen vereist een referentievlak om uit te vouwen, er is onmogelijk om er een op uw deel te selecteren, dus onmogelijk om uit te vouwen...

(kijk naar een eenvoudig onderdeel dat al werkt)