Servomotor?

Hoi allemaal

In het kader van een geautomatiseerd project ben ik op zoek naar een gemotoriseerde oplossing om een arm 180° heen en weer te laten bewegen, d.w.z. startpositie 0° - eindpositie 180° dan 180°-0° en dit op een sequentiële manier en met een vertraging van 1 minuut aan elke positie.

Ik heb weinig ruimte en geen elektriciteitskast. Ik had gedacht aan een ruitenwissermotor, maar deze doet een cyclus van 0°/180°/0° zonder stop op de 180°-stand...

Heeft iemand een idee??

Bij voorbaat dank voor uw hulp en een fijne dag verder.

Hallo

Ik zie niet echt het verband tussen de vraag en SketchUp, maar hey, aangezien we geen beesten zijn, hier is een lead.

Het is mogelijk om een Arduino te gebruiken om een servo aan te sturen. Ruimtebesparend (vooral met een "mini" of "nano"), zeer goedkoop en programmeerbaar. Verkrijgbaar in 3,3 V of 5 V, geklokt op 8 MHz of 16 MHz. Afhankelijk van het gebruik is 8MHz voldoende en vermindert het verbruik. Om niets te verklappen, de community is erg groot en je zult geen moeite hebben om tutorials, enz. te vinden. Goed gedocumenteerd.

Animatics-motorisering allemaal geïntegreerd in een nema-formaat

Het kan worden geprogrammeerd, het is erg compact en het is met een hoog koppel daarna, het is ongeveer 700€