Hallo allemaal, ik heb een probleem dat ik heb, ik heb twee delen plaatwerk, dat is links en rechts kant. Rechterkant deel is een gespiegeld deel van links. Als ik SheetMetalManufaturing doe, genereert het slechts 1 deelbestand, als ik selecteer groep identieke lichamen, Ive toegevoegd mijn exportoptie.
Als ik het vinkje bij de groep identieke body uitvink, toon dan twee bestanden, namelijk de linker- en rechterkant.
Mijn vraag is of deze tool mijn spiegelgedeelte kan detecteren, zodat het 2 bestanden genereert omdat het niet identiek is.
FED-PA3R. SLDPRT (1.1 MB)
FED-PA3L. SLDPRT (1.3 MB)
Bedankt
Hallo en welkom op het forum.
Ik heb dit probleem eerder gehad.
In feite ziet solidworks geen verschil tussen twee gespiegelde onderdelen, zelfs als de referentievlakken verschillend zijn! Uitgevouwen zijn de volumes identiek.
Om het verschil te forceren, voeg ik een kleine afschuining (0,1 mm) toe op een hoek van een van de twee stukken. Hierdoor kan solidworks onderscheid maken tussen de twee delen.
Succes...
3 likes
Bedankt voor je antwoord! Ik begrijp je tijdelijke oplossing met de afschuining van 0,1 mm om SOLIDWORKS te dwingen het gespiegelde lichaam als anders te zien.
Ik wil gewoon met u navragen - is er een andere manier om dit probleem aan te pakken? Is het bijvoorbeeld een beperking rechtstreeks van SOLIDWORKS zelf, of zou het ook te maken kunnen hebben met de manier waarop MyCADTools de optie "groep identieke carrosserieën" beheert tijdens het exporteren?
Ik probeer erachter te komen wat de beste en meest betrouwbare oplossing is, omdat ik de werkelijke geometrie liever niet aanpas als dat mogelijk is.
Hallo
We zouden het inderdaad moeten proberen door de optie " groep identieke lichamen" te verwijderen.
Ik gebruik het nooit...
In uw voorbeeld heeft u twee delen in twee afzonderlijke bestanden. Dit zou moeten werken, MyCADTools zou niet moeten bundelen.
Van mijn kant werk ik veel in " meerdere lichamen", dus ik gebruik vaak deze truc (van de kleine afschuining) omdat voor massieve werken de elementen identiek zouden zijn.
Hallo
Ja, het werkt. Ik probeer het vinkje bij de groep identiek lichaam het kan worden gedaan. Bedankt