Het standaard bord dat voor Solidworks is gepland en gevalideerd, is meer dan voldoende om Visualize te gebruiken.
Inderdaad, Visualize is eigenlijk de Bunkspeed-software die al bijzonder snel was omdat het een bepaalde techniek gebruikt om zeer snelle displays te maken. (het maakt geen gebruik van ray tracing)
De grootte van de ASM's speelt weinig rol, aangezien alleen de buitenvlakken worden gerenderd, blijft de complexiteit van de vorm beheerd door SW. Merk op dat je alleen met de PRO-versie video's of geanimeerde afbeeldingen kunt maken, met de versie op het eerste niveau kun je maar één ASM in statische stijl doen.
Bedankt voor je antwoord, in feite gebruik ik de Nvidia grafische kaart (aanbevolen voor solidworks), maar toch duren de weergaven lang (het bereikt bijna 9 dagen van de geschatte tijd), en dus besloot ik hiervoor een nieuwe computer te kopen, ik heb je advies nodig voor een redelijk voldoende configuratie.
De processor is niet snel genoeg 2.6Ghz is te laag, streef naar processors op 3.6Ghz
voor de 16GB RAM denk ik dat het licht is 32 of zelfs 64+GB
Rxt 2060 Ik betwijfel of het genoeg zal zijn zou een Quadro P4000-serie of Quadro RTX-kaart nodig hebben (wat niet hetzelfde is als een eenvoudige RTX)
U heeft werkstations gebruikt die u minder kosten en die uw werk zullen doen. proc Xeon + 64Ram + CG Quadro.
De belangrijkste is de grafische kaart, dan het RAM-geheugen van de machine en alleen de processor (in mindere mate). Er is geen directe relatie tussen het aantal componenten en het geheugen dat nodig zal zijn. Het is het aantal getextureerde driehoeken dat geheugen verbruikt. Het hangt dan ook af van de texturen, renderopties, enz... Een zeer algemene regel van drie kan worden gebruikt om het geheugen te schatten dat nodig is om een assembly te laden en mee te werken: 5 miljoen polygonen per GB grafisch RAM-geheugen. Je hebt ook ongeveer 2 Gb re Graphics RAM nodig voor de denoiser als deze wordt gebruikt... Je hebt minstens zoveel vrije RAM nodig als VRAM op de grafische kaart om goed te kunnen werken.
De importmethode is ook erg belangrijk voor grote blends, onder andere:
Beperk de complexiteit van het net zo laag mogelijk (opties/Documenteigenschappen/Beeldkwaliteit/Gearceerde beeldresolutie). Als er geen close-ups van de objecten zijn, kan de kwaliteit echt worden verlaagd zonder dat het wordt opgemerkt. Anders moeten we een gulden middenweg vinden
Geef de voorkeur aan de eenvoudige export van SOLIDWORKS, die de geometrieën optimaliseert door de objecten op materiaal te groeperen. Dit beperkt het aantal objecten dat in het geheugen moet worden opgeslagen en beperkt dus de bronnen die nodig zijn om de assemblage weer te geven.
Wat de rendertijd betreft, deze zal vooral afhangen van de snelheid van de grafische kaart. De gemiddelde processor van een machine zal slechts deelnemen aan ongeveer 10% van de berekeningen van een Visualize-rendering op een machine met een mid-range grafische kaart. Het verdient daarom de voorkeur om de voorkeur te geven aan de grafische kaart. Het is inderdaad erg moeilijk om de snelheid van een processor te verdubbelen, terwijl het mogelijk is om de snelheid van een grafische kaart met 5 (of meer) te vermenigvuldigen. Om u te helpen bij het kiezen van het model, is hier een pagina met verwijzingen naar de belangrijkste gecertificeerde kaarten en hun prestaties op hetzelfde podium (downloadbaar om een specifieke machine te vinden): https://www.solidworks.com/sw/support/visualize-hardware-benchmarks.htm
Alsof dat nog niet genoeg is, is het eindelijk mogelijk (met Visualize Pro) om een "compute farm" van meerdere machines te creëren dankzij extra Visualize Boost-licenties.