Het is inderdaad een vereenvoudiging van de simulatie, maar niet van het onderdeel! Het is vreemd, geen problemen in de vlakken van symmetrie voor de toepassing van de simulatie?
Geeft een enkele symmetrie ook zulke verschillende resultaten?
Geen probleem met de symmetrievlakken bij het meshen en uitvoeren van de oplosser, daarom vond ik het vreemd. Ik heb zelfs dubbel gecontroleerd of alle symmetrievlakken waren geselecteerd en ik was er geen vergeten.
Ik zal de test doen met een enkel vlak van symmetrie morgen denk ik
De berekening moet ook gebeuren met een belasting die de symmetrie respecteert, (dus hier axiaal of radiaal).
Een veel voorkomende omissie is inderdaad om een van de symmetrievlakken te hebben die niet is geselecteerd (maar aangezien je het hebt gecontroleerd, is het dat niet).
Het komt vrij vaak voor dat lokale waarden "uitschieters" zijn op de symmetrievlakken (ook gerelateerd aan het lokale detail van de mazen op het vlak). In uw geval moet de simulatie alleen in het centrale deel van de 1/4 van de kamer worden geanalyseerd: er is een kans dat de 2 modellen zeer vergelijkbare resultaten zullen geven.
Probeer ook de optie voor krommingsgaas, dit resulteert vaak in schonere mazen voor gedraaide onderdelen (de basismesher doet vaak alles als hij op de verticale en horizontale assen van het onderdeel aankomt).
Inderdaad, je moet kijken waar het gat is om te zien of het vervelend is.
Aan de andere kant lijkt 10% verschil misschien veel, maar hoeveel vertegenwoordigt het in absolute termen? Tussen 10 en 11 MPa is er een verschil van 10%, maar we kunnen niet zeggen dat het significant is.
De kracht wordt ook symmetrisch op zijn gezicht uitgeoefend, dus het zou daar niet vandaan moeten komen.
Het is waar dat door het centrale gebied te richten er minder verschil is en zoals je zegt zijn er enkele afwijkende punten in de vlakken van symmetrie, de fout moet waarschijnlijk hier vandaan komen. Bedankt!
Ik had voor dit onderzoek al een op kromming gebaseerde mesh gebruikt. Het is waar dat voor de stukken revolutie de resultaten meteen coherenter lijken en het vermazelen vooral gemakkelijker is.
En laatste vraag, wat is het verschil tussen de verschillende oplossers die gebruikt kunnen worden? Direct, FFEPlus, Direct van volumineus probleem...