Ik hoop dat je me kunt helpen, ik heb problemen met het simuleren van het gedrag van een mechanisch gelaste assemblage op SW. Omdat mijn structuur bestaat uit half bewerkte onderdelen en half plaatwerkonderdelen, heb ik de functie "Plaatwerk" van SW niet gebruikt om ze te tekenen. Ik heb toen mijn assemblage gemaakt en al mijn onderdelen ertussen beperkt .
Hoe voer je een eindige-elementensimulatie uit, rekening houdend met lasnaden?
Ik heb geprobeerd de lasnaden te modelleren met behulp van de functie: invoegen> assemblagefunctie > lasnaad..., maar ik kan ze niet in aanmerking nemen in mijn statische studie wanneer ik overschakel naar SW-simulatie. Het idee is natuurlijk om de link te houden tussen mijn onderdelen, mijn assemblage en mijn studie om mijn onderdelen of de positie van mijn lasnaden te kunnen wijzigen als mijn assemblage niet stijf genoeg is!
De definitie van montagebeperkingen in SW (inclusief lassen) impliceert niet de definitie van contacten in SW-simulatie.
Daarom blijven de componenten van de assemblages vanuit het oogpunt van simulatie onsamenhangend totdat we de juiste contactvoorwaarden of connectoren hebben gedefinieerd.
De Weld Bead-connector moet worden gebruikt tussen twee schaalfuncties of een schaal- en een volumefunctie. (shell-functie in de zin die wordt gebruikt in SW-simulatie). Hoeklassen en afschuinlassen, zowel aan één als aan twee zijden zijn beschikbaar.
In mijn ervaring werkt het echter alleen voor single-pass naden, dus alleen voor ultra-basic lassen.
U zult merken dat het definiëren van de "lasnaad"-sensoren des te noodzakelijker is, omdat de lasfunctie in mechanisch gelaste samenstellingen u niet toestaat beperkingen op te leggen. In feite zijn dit slechts voorstellingen die het mogelijk maken om ze automatisch te laten verschijnen en niet erg gestandaardiseerd in het lid van het Europees Parlement.
Pas op dat u de puntlassensoren niet gebruikt, deze zijn redelijk betrouwbaar.
Hoewel het mijn zaken niet zijn en het is niet de vraag die wordt gesteld! Het is een beetje merkwaardig om deze lassen door verschillende tests te willen definiëren, want behalve in luchtvaart- en meetinstrumentsystemen geven we niet veel om gewicht.
Bovendien houdt het bij SW-simulatie geen rekening met of het TIG of MIG is, noch met uw type staaf of legering, en nog minder met de kwaliteit van de lasser, :-) enz....
Vriendelijke groeten
PS: [HS:Aan] Ik heb me altijd afgevraagd of de ingenieurs van SW wisten wat lassen was of dat ze hun ontwikkeling hadden laten zien aan een echte lasser of een echte ketelmaker, dit als ik denk aan de relatief recente verschijning van de lasfunctie die vrij veel werkt en toch is het een echte hoofdpijn dit ding [HS /Uit]
Dus als ik mijn snoeren definieer met behulp van de "Solder Bead-connector", hoe kan ik dan mijn vaste delen naar de schalen schakelen? Ik begrijp niet waarom, het is niet mogelijk om een lasnaad te maken tussen 2 volumetrische lichamen...
Ik heb me misschien slecht uitgedrukt, maar het is niet echt om mijn lasnaden te definiëren. Het is meer om mijn vellen op maat te maken, voor problemen met het gewicht en de mechanische weerstand. Als mijn structuur bijvoorbeeld niet stijf genoeg is, schakel dan over van platen van 2,5 naar 3 mm.
Waarom zou ik mijn koorden trekken met de scantool en dan overschakelen naar de schelp om het onderzoek te doen? (trouwens, hoe besteed ik mijn volumegedeelte in de schaal?)
Is het daarom niet in mijn belang om het volgende protocol te volgen?
- Teken mijn koorden in mijn vergadering;
- Voeg een ruimte tussen mijn vellen toe van een paar millimeter;
- Combineer alle onderdelen van mijn montage.
Met deze methode zou ik de link kunnen houden tussen mijn onderdelen, mijn assemblage en mijn simulatie.