Ik heb een spaghettibrug gemodelleerd op SolidWorks met behulp van mechanisch gelaste elementen. Ik heb de vaste geometrieën aan de vier uiteinden gerangschikt en de belasting op de twee middelste verbindingen is gelijkmatig verdeeld. Mijn probleem is dat wanneer ik mesh en ren, de twee buizen aan de uiteinden aan de bovenkant niet in aanmerking worden genomen in de simulatie! Hier zijn enkele foto's als je zo'n idee hebt. En als je het model nodig hebt, zeg me dan dat ik een pak voor je maak en ga...
Hallo 972arthur972, Voor mij, als ik je model zie, merk ik dat er de twee bovenste ijzers zijn die elkaar raken of kruisen. Je moet een optie aanvinken die aangeeft zonder penetratie. Nou, ik heb deze training nog niet zo lang geleden gehad, maar ik ga voor je vinden wat je zoekt. … @+. AR.
We moeten eerst kijken naar het niveau van het model zelf (buiten het simu-tabblad) Dus ik zou zeggen dat je balken hebt die elkaar niet kruisen als ik de eerste afbeelding goed lees. En dit op de twee verticalen van het centrum en uiteraard die welke de bogen (gewelf) vormen Als je in volume was, zou je een bericht hebben gehad over botsingen tijdens de mesh.
Zelfs spaghetti dringt niet door
[HS aan] Als ik het me kan veroorloven dat het een spaghettibrug of een echte brug is, kun je geen opeenvolging van rechte lijnen hebben (zoals een paneel) om de twee rondingen te maken die als versterking dienen. {HS /Uit]
Vriendelijke groeten
PS: Je kunt je asm met een pakket posten en gaan als je wilt
Ik heb met opzet vier bogen één voor één gemaakt met behulp van het verwijderen van materiaal dankzij het gereedschap dat elke keer door een profiel wordt geëxtrudeerd zodat ze elkaar niet kruisen...
Maar zoals je kunt zien, is er een " gat " aan de bovenkant van de boog, ik kan geen mondstuk plaatsen, ik zie niet echt hoe ik een appartement moet maken, korter moet knippen met mijn verwijdering van materiaal en daarna een hoes moet maken, maar ik voel me niet erg op mijn gemak met dit gereedschap!
Allereerst bedankt voor je antwoord! Wat betreft de bogen die in segmenten waren verdeeld, het was een basisschets om ons in staat te stellen het in het echte leven te doen en ik vertrouwde erop om erachter te komen hoeveel de brug had kunnen bevatten in de ideale wereld waar hij symmetrisch zou zijn geweest.
Goedenavond Het is normaal dat het niet goed werkt omdat je onderdelen in straalmodus staan. Deze modus ondersteunt afgeschuinde onderdelen echter niet goed. De balken hoeven niet machinaal bewerkt te worden. Een beetje lang om je uit te leggen! De meest effectieve manier is om al je onderdelen in de volumemodus te zetten. Aan de andere kant, aangezien de verbinding naar de top niet totaal is (je hebt een leegte), zul je een zwak punt hebben dat zeer zichtbaar zal zijn in de simulatie. Zorg ervoor dat de ene kant van de brug een vaste steun op een rand heeft en dat de andere kant een vlakke steun heeft om horizontale beweging mogelijk te maken. (geen totale uitkraging).
Vriendelijke groeten
PS: persoonlijk zou ik geen afschuining op de buizen hebben gemaakt, het zal dit gebied veel verzwakken en het is aan jou om te zien of esthetiek de kaars waard is
Als je problemen ondervindt, post dan met een pakket en ga
Hallo Als ik niet te veel onzin zeg, over het algemeen is het doel van deze berekeningen om de beperkingen op de knooppunten en eventueel in de balken te controleren? Dus mijn mening is dat het geen zin heeft om de schuine sneden aan te passen omdat dit de resultaten verstoort. Probeer in de berekening in de balkmodus te blijven, maar voer gewoon uw mechanisch gelaste profielbewerking in 2 stappen uit om geen afstelling in het bovenste deel te hebben.
Hoe zit het met modelleren met behulp van de basisvolumefuncties van SolidWorks? In wezen volumes door cirkelvormige secties glad te strijken, met behulp van dezelfde 3D-schets als die in het ontwerp is gebruikt met de module " Gelaste constructies ". En door het vakje voor samenvoegvolumes aan te vinken, waardoor eventuele problemen met de afstelling van de elementen of de afschuining worden geëlimineerd...
De simulatie levert geen problemen op, op voorwaarde dat wordt toegegeven dat de verbindingen tussen leden zijn ingebed. Wat nog meer? En om de " gelaste constructie" te reserveren voor het geval er een fabricagedossier moet worden geproduceerd, met tekeningen, stuklijsten en andere documenten. Ik denk niet dat dat een doel is voor een spaghettibrug...
Hallo, ik heb je advies opgevolgd en dezelfde structuur gemaakt met sweeps door elke keer alles samen te voegen. Als ik echter mijn volumemodel mesh, krijg ik een foutmelding, hoe fijn de mesh ook is... Weet je waar dit vandaan kan komen? Ik heb een ijzeren as aan het midden toegevoegd om er kracht op te kunnen zetten. Zelfs deze, de mesh is niet gedaan, het is de eerste keer dat ik deze simulatietool gebruik, ik ken ze niet allemaal, verre van dat.
De standaard meshinger die standaard in SolidWorks wordt gebruikt, wordt vaak ondermijnd wanneer de geometrie complex wordt. Dit is waarschijnlijk het centrale gebied waar de stralen samenkomen. De " op kromming gebaseerde" en " verbonden" algoritmen worden gebruikt om de kwaliteit van de ... " zijn veel effectiever, met name door het gaas in de gemartelde gebieden te verfijnen.