Trapbal simulatie

Hallo

Als onderdeel van mijn leren van solidworks-simulatie en het schrijven van de tutorial (zie onderwerp), had ik graag willen weten of het mogelijk is om een bal te simuleren die van een trap valt? Ik weet helemaal niet hoe ik het moet aanpakken.

Bedankt

1 like

Hallo

Je moet Motion gebruiken met 3D-contacten.

Er moet een tutorial zijn in SolidWorks, anders moet ik "boot" -voorbeelden hebben om je te geven als dat nodig is.

@+

1 like

Hier is een voorbeeld

sorter.zip
1 like

Heel,  maar hoe doe je dan een mechanische berekening? Wat ik probeer te achterhalen is of mijn bal bestand is tegen de impact van de trap.

re

Voor zover ik weet, staat SolidWorks dit soort simulaties niet toe, er is de shhh-test, maar ik weet niet of deze meerdere contactoppervlakken kan beheren, zoals in het geval van een trap.

@+

Ik zou in de verleiding komen om te zeggen dat als de bal de eerste schok weerstaat, hij de volgende zal weerstaan die zwakker zullen zijn, toch?

@.PL

Niet per se, want het materiaal kan broos worden als het valt. Het is als een glas, soms breekt hij niet bij de eerste aanraking, maar 2-3 rebounds daarna.

Ik ben me ervan bewust dat SolidWorks geen eindige-elementensoftware is, dus ik denk niet dat het mogelijk is om deze simulatie uit te voeren.

2 likes

Inderdaad, in dit geval denk ik dat het de vaardigheden van SolidWorks te boven gaat!

Solidworks is niet in staat om dit soort simulaties uit te voeren, jammer...