Mijn hele structuur is gemodelleerd in balken. De resultaten van mijn eerste berekening voldoen niet aan de norm die de opdrachtgever oplegt. Ik ben genoodzaakt om de maat/het type op een van mijn balken te wijzigen zodat de berekening de opgelegde norm respecteert. Ik breng de wijzigingen aan in mijn structuur en als ik terugga naar mijn (statische) studie, staan ALLE opgelegde verplaatsingen/externe belastingen niet meer op de juiste plaats die ik aan het begin van mijn studie heb gedefinieerd!
Is dit normaal? Hoe kan ik dit soort problemen voorkomen?
Elke keer dat ik een sectie wijzig, ben ik gedwongen om al mijn opgelegde bewegingen, externe belastingen enz opnieuw in te typen?
Dit is niet normaal, maar er is zeker een heel eenvoudige verklaring. Om dit te doen, zou u in detail moeten kijken naar uw structuur en in het bijzonder de grootte van de stalen modules en de bewerking die eraan wordt gewend (IPN, UPB, enz...) Veronderstel ik.
Kunt u uw volledige assemblage voor ons posten om naar te kijken. (gebruik de methode die we in de andere post hebben voorgesteld)
Ik stel de vraag over profielen, omdat meestal onder een bepaalde maat en andere details: deze moeten niet als balken worden behandeld, maar als volumes.
Zonder het model en ook de inhoud van het tabblad Simulatiestudie uit te laten voeren, is het absoluut onmogelijk om iets te zeggen.
Vriendelijke groeten
PS: Als er geen ZIP-bestand is van de complete assemblage = geen hulp wat mij betreft.
[HS aan]
Je hebt ons al om simulatie gevraagd: maar je hebt ons niet de laatste goede bestanden gegeven, dus het onderwerp is onopgelost gebleven. Denk je dat dit ons zal aanmoedigen om veel tijd te besteden aan het helpen van jou???