Ik heb de steunen van een vloer te berekenen (inspanning 500kg/m²) met Solidworks Simulation.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de druk op de hele vloer te beïnvloeden (en niet alleen op de balken die de vloer ondersteunen).
Ik heb de vloer niet getekend, die geen deel uitmaakt van mijn studie (ik maak alleen de HEA-steunen en ken de toekomstige structuur van de vloer niet).
Ik denk dat je de vloer moet tekenen (een rechthoek met een aanzienlijke dikte is voldoende en een zeer lage dichtheid om het gewicht van het geheel of een oppervlak niet te verstoren) om de kracht op alle balken te kunnen uitoefenen.
Als de oppervlakteoplossing niet werkt, moet een zeer flexibele plaat worden toegevoegd (gebruik bijvoorbeeld een materiaal met een Young's modulus van 1000 MPa) om de reacties te verdelen zonder de algehele stijfheid van de structuur te verstoren (analyseer de resultaten op dit deel natuurlijk niet).
Nu moeten we er zeker van zijn dat de belasting van 500 kg/m2 goed wordt verdeeld over het gehele oppervlak van de balken. In een vloeropbouw werken de balken vaak maar in 1 richting.
Waarom zou je je halsoverkop op eindige elementen storten? Doe een stapje terug. haal een laken tevoorschijn, een beetje Rdm zal je leven vereenvoudigen! pas dan check je bij Elts Finis! Het is dus niet meer nodig om de vloer te modelleren, u heeft al een beoordeling gemaakt van de mechanische acties die op elke balk worden toegepast.
In uw geval moet het gaas snel zijn. Gebruik het "beam"-model voor al uw HEA-profielen
Dus je zou me aanraden om voor elke balk de krachten te berekenen waaraan ze worden blootgesteld en deze krachten vervolgens op de balken zelf toe te passen?
Wat betreft het balkmodel, ik heb een probleem om het te gebruiken, ik moet de assemblage in delen doorgeven en dan berekenen.
Ik weet niet waarom, ik kan niet rekenen in de montagemodus.
Als het om balken gaat, denk ik dat een Rdm-berekening sneller en betrouwbaarder is dan het grote geschut van eindige elementen!
Maar uw methode is gerechtvaardigd om uw handmatige berekeningen te controleren en uw platen en hoekplaten in detail te dimensioneren.
Voor de berekening van de montage zul je een gemengd gaas moeten maken!
- balkgaas voor HEA
- Volume mesh (of misschien zelfs shell mesh) voor je borden en inzetstukken.
Vervolgens moeten we de contactbeperkingen tussen de verschillende mazen toevoegen, zodat de oplosser naar de verbindingen kijkt. Anders zal het u vertellen dat uw mesh niet compatibel is of dat uw model onstabiel is.