Simulatie van auto-ongelukken

Hallo

Ik wil een crashtestsimulatie uitvoeren van een chassisonderdeel van een auto op solidworks. Ik heb een dynamische niet-lineaire simulatie uitgevoerd . Omdat mijn kennis van crashes echter beperkt is , zou ik graag willen weten of dynamische niet-lineaire analyse het meest geschikt is voor dit soort simulaties.

Over mijn simulatie: profiel verzonken op een muur; toepassing van een kracht op de tegenoverliggende wand (bij compressie); Duur: 10ms.

Bedankt

Florent

Hallo FlorentPT

We hebben je op 20 december geantwoord
https://www.lynkoa.com/forum/solidworks-simulation/echec-du-solveur-simulation-compression-statique

door u een precieze indicatie te geven die ik hier samenvat:

De premium simulatiemodule (niet-PRO) voert alleen simulaties uit in het elastische domein, wat betekent dat SW-simulatie nooit in het plastic domein gaat.

U zult dus niet in staat zijn om de gewenste simulatie uit te voeren.

Ik zou hieraan willen toevoegen dat de simulatiesoftware waarmee je kunt doen wat je wilt, niet toegankelijk is omdat alleen autofabrikanten of hun eerstelijnsleveranciers er toegang toe hebben (gezien de astronomische prijs en de zeer krachtige machines om ze te gebruiken.

Ik zie dat de kerstman niet de juiste software in je schoenen heeft geplaatst en dat is waarschijnlijk hartverscheurend :-)

Vriendelijke groeten

3 likes

@Zozo_mp

Een misverstand over de SW-doc had me doen denken dat niet-lineaire analyse met grote vervormingen het corrigeerde ...

Bedankt voor je hulp

Vriendelijke groeten

Florent Ik weet niet of je de kans krijgt om dat bericht te lezen. Ik denk niet dat het een verkeerde interpretatie van uw kant is: hoogstens een gebrek aan aandacht op de pagina die het toepassingsgebied van simulatie specificeert, namelijk het elastische domein voor SW-simulatie Om deze vraag over lange reizen te beantwoorden, heb ik een korte tutorial voor je gemaakt. Het laat ook zien dat je de vervorming heel ver kunt doorvoeren als je een bepaald ontwerp gebruikt. In zekere zin is dit waar autofabrikanten naar op zoek zijn, namelijk een progressieve vervorming van het passagierscompartiment, behalve dat ze zowel het elastische als het plastic domein gebruiken. Volg deze link om toegang te krijgen tot deze tutorial over het elastische domein en grote verplaatsingen: Grote verplaatsingsvervorming in simulatie