Hoi allemaal
Ik ben op zoek om het breken van een platte verbinding te simuleren met SW-simulatie 2014.
Deze pakking is overmolded op een plastic onderdeel van het ABS/PC-type en crasht op een aluminium extrusie.
Het kunststof deel wordt in het geëxtrudeerde deel geschroefd.
De krachten van de schroeven en de reactie van de verbinding zijn al ingeschat, maar ik probeer de verbrijzelingsdikte van de verbinding te meten.
Ik voeg een diagram toe om mijn probleem duidelijker te maken.
Ik ben nieuw in SW-simulatie en ik kan niet krijgen wat ik wil.
Ik kan het verpletteren van de pakking onder de spanning van de schroeven simuleren door het contactoppervlak van de pakking/aluminium extrusie te bevestigen.
Ik kan het verpletteren van de pakking onder de reactiekracht van de pakking op de aluminium extruderen simuleren door de contactvlakken van de schroefkoppen te bevestigen.
Maar ik kan de 2 krachten niet tegelijkertijd simuleren met de 2 niet-overschrijding voorwaarden:
- De pakking mag het steunoppervlak van de pakking / aluminium extrusie niet overschrijden
- Het ABS/PC-gedeelte mag het geëxtrudeerde aluminium niet hinderen.
Ik heb geprobeerd een simulatie te maken met 2 onderdelen door contactcondities tussen de componenten te stellen, maar de simulatie heeft de hele nacht zonder succes geduurd.
Wat adviseren jullie mij om een resultaat te behalen?
schema.jpg