Simulatie van Abaqus Traction

Hallo

Ik doe een simulatie van een trekproef op abaqus. Ik vergelijk een simulatie op abaqus met een echte trektest.

Ik neem 1/4 van een reageerbuis om de simulatie te doen. Ik pas een snelheid toe op een punt dat "master" wordt genoemd en dan wijs ik een amplitude toe aan deze snelheid. Ik zou graag willen weten wat de relatie is tussen snelheid en deze amplitude? De snelheid is gelijk aan 10MPa/s. Ik weet niet of we een snelheid van 10 direct op het punt toepassen, of dat we beetje bij beetje beginnen totdat het zich stabiliseert op 10? U vindt de specificatie van de test in foto's.

We gebruikten ook "*TIME POINTS" Ik weet niet waar het voor is als je me ook dit punt kunt verlichten.

PS: Ik heb een INP-bestand dat met de hand is geschreven door een collega, ik importeer gewoon wat hij heeft gedaan en probeer het te begrijpen.

Bijgevoegd vindt u het inp-bestand waar u de snelheid op het "master"-punt kunt zien, de gebruikte amplitude en de *TIME POINTS. Een doc om de test een beetje uit te leggen. 

Bij voorbaat dank voor je hulp, ik wend me tot je omdat ik geen idee heb hoe ik daar moet komen.

BEDANKT 

test_specification.pdf

Hier is mijn INP-bestand.

Bedankt

circular_d6_l30r_m_2139_t8_plate_lt.inp

Hallo 

De amplitude regelt precies hoe de belasting wordt toegepast.

U kunt ervoor kiezen om de volledige belasting aan het begin van de stap toe te passen, of om deze lineair tijdens de stap toe te passen, of om deze toe te passen volgens een vooraf gedefinieerde amplitudecurve zoals "smooth", waarmee u de belasting eerst licht kunt toepassen, dan sneller en sneller en dan weer voorzichtig als u de maximale belasting nadert. 

Aan de andere kant heb je volgens de afbeelding in de documenten een verplaatsing van het knooppunt ingesteld en geen snelheid, dus je snelheid wordt gegeven door deze verplaatsing in relatie tot de duur van de stap.