Witam
Wciąż jestem początkujący, jeśli chodzi o symulację i chcę przeprowadzić statyczne badanie podwozia mojego robota, aby upewnić się, że jest solidny , na początku są różowe i zielone kropki, nie rozumiałem, czym są zielone kropki.
Moje drugie pytanie dotyczy tego, że trudno mi zdefiniować ustaloną geometrię.
Z góry dziękuję za pomoc .
capture.png
Dobry wieczór Senda
Różowe lub zielone kropki wskazują na węzły połączenia, a także wskazują, że chcesz przeprowadzić symulację w trybie "belki".
W skrócie
- Połączenia z różową kropką (magenta) łączą dwa lub więcej prętów belki
- Połączenia z zieloną kropką są połączone tylko z jednym prętem, a zatem są rozłączone (nie relacyjne) z pozostałymi belkami.
Nie polecam wykonywania symulacji belki, ale raczej symulacji powłoki (objętości). Trudno wyjaśnić dlaczego, ponieważ jest to dość techniczne.
Ustaliłem sobie następującą bestialską zasadę "każdy profil (IPN UPN, Tube lub rura kwadratowa lub prostokątna), który jest mniejszy niż 300 mm, traktuję jako skorupę".
Znacznie lepiej zobaczysz również deformacje różnych profili.
Mała wskazówka Kiedy robimy RDM, mówimy o wiązce, nawet jeśli jest to mały IPN. W solidworks tryb belki nie jest używany, na przykład, dla ram spawanych mechanicznie
Pozdrowienia
3 polubienia
Witam
Teoretycznie, ponieważ ta rama składa się tylko z prętów, symulacja belki byłaby całkiem odpowiednia. Pod warunkiem jednak, że spełnione są określone kryteria. W szczególności wszystkie neutralne włókna tej samej płaszczyzny muszą się przecinać (więc nie ma zielonych kropek). Z drugiej strony przybliżenie belki jest ważne tylko wtedy, gdy przekrój jest mały w stosunku do długości. Ogólnie uważa się, że długość musi być co najmniej 4 razy większa od przekroju poprzecznego (więc na przykład IPE 100 o długości 300 mm nie spełnia tego kryterium).