Hallo
Ik ben nog een beginner als het gaat om simulatie en ik wil een statische studie doen aan het chassis van mijn robot om er zeker van te zijn dat het robuust is, in het begin zijn er roze en groene stippen, ik begreep niet wat de groene stippen zijn.
Mijn tweede vraag is dat ik het moeilijk vind om vaste geometrie te definiëren.
Bij voorbaat dank voor uw hulp .
capture.png
Goedenavond Senda
De roze of groene stippen geven aan dat ze overeenkomen met de verbindingsknooppunten en het geeft ook aan dat u een simulatie wilt doen in de "straal"-modus.
Kortom
- Pink dot (magenta) verbindingen verbinden twee of meer balkleden
- De groene puntverbindingen zijn verbonden met slechts één staaf en dus losgekoppeld (niet relationeel) van de andere liggers.
Ik raad je niet aan om een beam simulatie te doen, maar liever een shell (volume) simulatie. Het is moeilijk uit te leggen waarom, omdat het vrij technisch is.
Ik heb mezelf de volgende beestachtige regel gesteld: "elk profiel (IPN, UPN, buis, of vierkante of rechthoekige buis) dat kleiner is dan 300 mm, behandel ik als een schaal".
Je zult ook de vervormingen van je verschillende profielen veel beter zien.
Een kleine tip: als we RDM doen, hebben we het over een straal, ook al is het een kleine IPN. In solidworks wordt de balkmodus niet gebruikt, bijvoorbeeld voor mechanisch gelaste frames
Vriendelijke groeten
3 likes
Hallo
In theorie, aangezien dit frame alleen uit leden bestaat, zou een straalsimulatie heel geschikt zijn. Op voorwaarde echter dat aan bepaalde criteria wordt voldaan. In het bijzonder moeten alle neutrale vezels van hetzelfde vlak elkaar kruisen (dus geen groene stippen). Aan de andere kant is de straalbenadering alleen geldig als de doorsnede klein is in verhouding tot de lengte. Over het algemeen wordt aangenomen dat de lengte ten minste 4 keer de doorsnede moet zijn (dus inderdaad, een IPE 100 van 300 mm lang voldoet bijvoorbeeld niet aan dit criterium).