Druk op een veer simuleren

Hallo

Ik probeer de weerstand van een veer in een drukknop te simuleren en ik zou graag een kracht op de genoemde knop willen uitoefenen zodat deze volledig wordt ingedrukt wanneer de minimaal gewenste kracht erop wordt uitgeoefend.

Heb je een tutorial die gedetailleerd genoeg is voor een neofiet (het is voor een laatstejaars IS-project)

Bij voorbaat dank,

CreatiefC

Goedenavond

Heb je al een zoekopdracht op internet gedaan?,  want er is geen tekort aan tutorials. Het is aan jou om degene te kiezen wiens niveau bij je past....
Daarna, als je echt probeert de vervorming van een veer te simuleren op basis van de stuwkracht, wordt het ingewikkeld, omdat er veel parameters een rol spelen.

A+

3 likes

Voor dit soort berekeningen is geen simulatie nodig (tenzij simulatie het doel van het project is, maar dat betwijfel ik).
Kijk naar de documenten van verenfabrikanten (Vanel om een bekende te citeren), ik zal aardig zijn: de basisvergelijking van een veer is F = kx.

1 like

Hallo

hier een antwoord op kan zijn?

http://jean.lamaison.free.fr/Ressort.php

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

De simulatie van het project is inderdaad het doel van het project; in IS Project (ISP) moet je eerst simuleren (om er zeker van te zijn dat wat je hebt voorgesteld werkt) voordat je gaat experimenteren. Ik hoef in de simulatie niets uit te rekenen; Gewoon om het mechanisme te simuleren onder de verbaasde ogen van de docenten. Ter informatie, ik maak een draagtas met elektrische aandrijving en ik moet om meer of minder vermogen vragen door te controleren of de kracht op het handvat niet groter is dan 40 N.

Hier is het volledige mechanisme (de gebruiker trekt naar rechts):

In de tussentijd heb ik deze tutorial gevonden, ik hou jullie op de hoogte:)

Dank u allen

wow.png

Hallo @tous

Eindelijk een duidelijk doel!

[[[ Ik hoef niets uit te rekenen in de simulatie; alleen om het mechanisme te simuleren onder de verbaasde ogen van de docenten.. ]]]

@ CreativC

Om een leraar te verbazen, moet er iets meer nodig zijn dan dat. Vooral als hij een echte leraar is, zou je systeem op zijn minst potentieel functioneel moeten zijn, wat naar mijn mening verre van vanzelfsprekend is.

Vooral omdat uw systeem op het eerste gezicht stopt en gaat en aan de arm van de persoon trekt. Bovendien is het onmogelijk om te doen met een zeswielige cabat.

VRAAG:   Waarom zeg ik dit????????

Waar het grappig gaat worden, is in de scherpe bochten of zigzaggen op de markt (raad eens waarom!)

Vriendelijke groeten

1 like

Dank u @Zozo_mp voor dit antwoord;

1. "The Amazed Eyes" was ironisch; Hoe dan ook, de leraren zijn niet geïnteresseerd in het project en zetten lessen op de projecturen
  2. Inderdaad, de draagtas op twee wielen ; Ik nam een Google-afbeelding terwijl ik naar de gelijkenis van het handvat keek en de wielen vergat.
  3. Ik ben ook bang voor schokken en ik dacht eraan om geen onmiddellijke reactiviteit in te stellen, maar een latentie in de acceleratie te zetten: dat de snelheid alleen toeneemt als de gebruiker een seconde grip houdt en een maximale acceleratie en vertraging instelt. Deze "smoothing" wordt niet gesimuleerd in SolidWorks maar in Matlab.

Goedenavond

Houd er rekening mee dat de wielen in de binnenbocht langzamer zijn dan de buitenkant als je maar één motor hebt.

Je plaatst liever een lineaire knop dan een tandwielding dat een onnodige complicatie maakt. In plaats van een latentie in te voeren (een seconde is te veel), berekent u de gemiddelde snelheid van de voetganger en maakt u de aanpassing in positief of negatief ten opzichte van de bocht en verplaatst u de motorwaarde aan weerszijden van de bocht.

En als je tijd hebt, simuleer dan de inspanning die nodig is om de last op een vlakke ondergrond en op min of meer steile heuvels te verplaatsen. Dit zal de stop en go verminderen als je een feedbacklus hebt waarmee je kunt doseren op basis van de oversteekinspanning. Dit zal u ook helpen om de mini-trottoirs voor mensen met beperkte mobiliteit te monteren.

Vergeet ook niet dat zodra de traagheid van de start is overwonnen, de inspanning om vooruit te komen minder is en dus moet worden gekalibreerd volgens de belasting : altijd om het fenomeen van stop and go te vermijden.

Succes voor de rest :-)

Vriendelijke groeten

3 likes

Een kleine gedachte die ik voor mezelf had: moeten we niet liever het koppel van de motor berekenen zoals bij een elektrische fiets?

Bovendien kan de meting aan het handvat variëren, afhankelijk van de grootte van het individu; En dat is niet geweldig :/

Hallo

de volgende uitwisseling gaat een beetje buiten het kader van dit forum dat aan SW is gewijd. Maar hoewel ik iets jonger ben dan jij, maar aan ideeën geen gebrek ;-) Niets weerhoudt ons er dus van om te praten over mogelijke wegen.

In twee woorden:

Je zit in je laatste jaar van de middelbare school, wat betekent dat je ondanks al je enthousiasme en je huidige kennis misschien niet over de vaardigheden beschikt die je op de scholen van de volgende cycli opdoet. Pas dus op dat je de lat niet te hoog legt.

Ik denk dat je idee van een potentiometer goed is, maar op voorwaarde dat je een enigszins geavanceerde elektronische servo hebt. Ik denk niet dat het gemakkelijk haalbaar is, tenzij je van kinds af aan superscherp bent geweest in elektronica.

Aan de andere kant, omdat je zeker slim bent, kun je de moeilijkheidsgraad omzeilen. ;-) :-)

Je kent natuurlijk tweewielige hoverboards en als je goed kijkt, is wat ervoor zorgt dat het vooruit beweegt of remt, een relatieve helling ten opzichte van de grond.

Dus als je een plastic vat of een houten of kartonnen doos op het hoverboard legt, heb je 80% van je oplossing. Dan is het aan jou om te kijken hoe je de elektronica aan het handvat kunt repatriëren. Voor de voeding van de motoren is het alleen een kwestie van bedrading.

Voor uw opmerking over het verschil tussen kleine mensen en de basketbalkampioen vanuit het oogpunt van grootte. Ik denk dat als je naar de verrijdbare kabels kijkt, je een handvat in hoogte verstelbaar hebt (anders maak je er een zoals voor de krukverstelling).

Ik denk dat als je je handvat iets anders ontwerpt, je bovendien de pb op zijn minst op een theoretisch niveau moet instellen. Als je zelf kijkt, zie je dat je pols een variabele hoek heeft ten opzichte van een vlak evenwijdig aan de grond. Door deze hoek te versterken met een anders ontworpen handvat los je het probleem op (ik zal je niet meer vertellen, hoewel je al honderden keren hebt gezien waar ik aan denk zonder op te letten)

Bovendien, als u het handgreepsysteem met variabele hoek verstelbaar maakt: houd er rekening mee  dat  u tegelijkertijd het probleem van de lengte van mensen oplost.

Meer dan dat zal ik je niet vertellen, het is aan jou om te gokken ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Sorry Zozo; Maar de leraar zei dat ik het mechanisme moest vereenvoudigen en genoegen moest nemen met de simulatie van het basismechanisme van het handvat. Verlaat de relatieve helling, zelfs als ik het handvat in een verstelbare hoek houd. Het enige dat overblijft is het simuleren van de lente. Als ik het onderwerp als opgelost markeer; Kan ik het opnieuw openen als ik een simulatieprobleem heb?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo CreativeC

Ik zou uw vriendelijke aandacht willen vestigen op het feit dat het bijna eenvoudig is om een veer te berekenen.

Veren werden berekend lang voor het verschijnen van de transistor, vervolgens de microprocessor, vervolgens de computer, vervolgens CAD-software en vervolgens PEF-simulatie.

Voor u zouden de berekeningen geen problemen moeten opleveren; Aangezien je op de middelbare school zit en je het over Mathlab had, als ik me niet vergis.

Besteed aandacht aan de gedragswet van veren en in het bijzonder de wet van Hooke.

Om gemakkelijk te kunnen rekenen, zijn er papieren formules of software of berekeningssystemen die worden aangeboden door verenleveranciers. Kijk hier.

Om met software te rekenen, kijk hier heb je een spreadsheet bij Pommeuse Springs

Wat OPVALT van dit alles is dat de spreadsheet een betere kans heeft om je leraar tevreden te stellen dan een rokerige presentatie die toch verkeerd zal zijn door simulatie onder SW te doen. Het doel is om u te leren hoe u uw inventieve vaardigheden kunt ontwerpen en stimuleren en om de moeilijkheden die inherent zijn aan het ontwikkelen van systemen het hoofd te bieden.

Ik hoop dat je een paar dingen hebt geleerd door met ons te praten.
Hou ons op de hoogte van de behaalde score ;-)

Vriendelijke groeten

Wat mogelijk behaagt, is de realisatie van een simulatie (eventueel vereenvoudigd op sommige punten) gevalideerd door een klassieke berekening.

1 like

@Stefbeno

Je hebt gelijk, maar het tekenen van zo'n veer zonder een idee te hebben van de grootte van de draad, vooral het materiaal, het aantal omwentelingen volgens de curve (wetende dat slechts een deel van de compressiecurve bruikbaar is) is om het probleem aanzienlijk te compliceren.

Terwijl als we beginnen met een veer met bijna de gewenste eigenschappen, we juist een simulatie kunnen maken die een deel van de berekening bevestigt.

Omdat het echter niet echt het doel bereikt als er een fout is gemaakt, is het niet erg. ;-)

3 likes