Om een simulatie in fatiqgue inclusief lasnaden te maken, moeten of kunnen we een speling van 0,5 mm tussen de gelaste delen laten?
Hallo
Ter informatie, met welke software wilt u uw simulatie uitvoeren?
Afhankelijk van de software moet je na het doel van dit spel al dan niet wat spelen (meestal moet je wat laten) en de soldeernaden kunnen modelleren (zodat het gaas niet crasht).
Het hangt tenslotte allemaal af van de complexiteit van uw constructie, bovendien denk ik niet dat ik het zeg, maar als er een risico van breuk is, zal het niet in de lasnaden zijn, maar ernaast.
Groetjes
Ik ga de bouw doen op Solidworks 2012
Ik ben het met Bastien eens, persoonlijk zou ik de lasnaden modelleren.
Anders is er een Weld Bead-connector in Simulation (alleen in Simulation Pro en Premium), maar om deze te gebruiken, hebt u een schaal of een stuk plaatwerk van constante dikte nodig dat automatisch in de schaal wordt gesimuleerd.
Succes
Mickaël
Als je je onderdelen met de werkplaats tekent om buisvormige structuren te maken (als het een buisvormige structuur is), is het nutteloos om de solidworks-lassen te doen, de balken en knopen te lokaliseren, hij passeert de balken in een rechtlijnige structuur en je hoeft alleen maar de knopen te definiëren
Hallo
Persoonlijk gebruiken we Simulation voor statica en niet voor vermoeidheid, maar na veel dingen te hebben geprobeerd, laten we alle onderdelen in volumes (buizen, flats, enz.) (om incompatibiliteiten van stijlen tussen balken en volumes of plaatwerk te voorkomen), zonder speling, zonder lasnaden (omdat het lang duurt om op te zetten en te berekenen), Contact tussen componenten: Solidair en zonder penetraties. Dit zorgt voor een snellere berekening en ligt zeer dicht bij de realiteit (zo niet waar).