Simulatie - straalelement bevestigd aan een ander

Hallo

Ik ben bezig met een voorwerk waarbij ik een dragende constructie voor een bovenloopkraan op maat moet maken. Bij dit soort handel is het gebruikelijk om hoeken op HEA's te lassen om de traagheid van de profielen te vergroten zonder hun grootte te vergroten.

Bij de berekening van de straal kan ik bij simulatie, wanneer ik een hoek voorstel die aan de rand van een HEA-vleugel is gelast, alleen de verbindingen wijzigen om de hoek te maken die aan de uiteinden aan de HEA is bevestigd.

Maar hoe vertel ik de software dat mijn hoek helemaal gesoldeerd is?

(vastgelegd op pc)

Bedankt

capture_corniere.jpg

Dsl van de dubbele paal.

Voorlopig is het me gelukt door een gevouwen plaatwerk met de plaatwerkfunctie te plaatsen, rekening houdend met een schaal (zie afbeelding in PJ). Maar het was onmogelijk om het met een balkelement te doen, maar ik zal een oplossing moeten vinden: :)

Dank u voor uw hulp.

caputre_2.jpg

Hallo

Opgemerkt moet worden dat, in tegenstelling tot tetraëdrische volume-elementen van de tweede orde of elk element met tien knooppunten met elk drie DDL's:  de straalmodus alleen redeneert op twee punten aan de uiteinden.

Het is inderdaad een kwestie van woordenschat in uw beroep en dat van metaalbewerkers, we hebben het over balken dus het lijkt logisch om een simulatie met balken te kiezen.

Kortom, om uw vraag te beantwoorden , moet u al uw onderdelen op volume zetten. Van daaruit, als alle onderdelen als solidair worden verklaard, heeft u uw probleem opgelost.

Ik zeg solidariteit omdat simulatie geeft om lassen zoals Colin-Tampon.
In ieder geval worden de lassen niet overgedragen tussen het model en de simulatie, dus het is niet nodig om enige kennis in te voeren, wetende dat je voor de simulatie altijd een vereenvoudigd model moet hebben (zonder schroeven of nutteloze gaten, de afwezigheid van gaten vergemakkelijkt het in elkaar grijpen en verkort de tijd voor de simulatie enz...).

Net als bij een bovenloopkraan moet u ervoor zorgen dat de lading correct wordt geplaatst. Geef in uw geval de voorkeur aan een naar beneden gerichte externe lading met een oppervlakte die beperkt is tot ongeveer het rechthoekige oppervlak van elk wiel van de trolley.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo Zozo,

Ik had je antwoord niet gezien voordat ik het bericht plaatste door mijn zin te geven met het gevouwen plaatwerk.

De straalmodus redeneert alleen op twee punten aan de uiteinden.

• Inderdaad, ik merkte het. Als gevolg hiervan zijn we met balken die een beetje speciaal zijn, snel geïrriteerd, omdat het maken van een grote structuur in volume hallo de berekeningstijd. 

Kortom, om uw vraag te beantwoorden, moet u al uw onderdelen op volume zetten. Van daaruit, als alle onderdelen als solidair worden verklaard, heeft u uw probleem opgelost.

• Ik ga vermijden, ik weet niet of mijn resultaten echt betrouwbaar zijn, tijdens mijn training op simu kreeg ik te horen dat ik geen mazen moest vastklemmen die te groot zijn in verhouding tot de dikte van mijn onderdeel. Het is goed om 2-3 elementen per dikte te plaatsen, maar op een set als deze is het onmogelijk om in elkaar te grijpen, zelfs als je behoorlijk fatsoenlijke pc's hebt. Om nog maar te zwijgen van de problemen met het in elkaar grijpen met de aangepaste profielen...

Net als bij een bovenloopkraan moet u ervoor zorgen dat de lading correct wordt geplaatst. Geef in uw geval de voorkeur aan een naar beneden gerichte externe lading met een oppervlakte die beperkt is tot ongeveer het rechthoekige oppervlak van elk wiel van de trolley.

• Dank u voor de verduidelijkingen.

Nu ga ik proberen de software te veinzen door een .sldflp van de HEA te maken met de hoeken er direct in geïntegreerd. Het zal in theorie worden herkend als een balk met de juiste traagheid. Ik zal het proberen en ik zal je feedback geven ;-)

Dus, ik probeerde een sldflp te maken met de hoeken, nieuw probleem, zie de screenshot:

https://image.noelshack.com/fichiers/2020/40/5/1601642431-1.jpg

Ik kan niet correct meshen en een beperkingsplot genereren. De reisroutes werken, maar met een uitzinnige weergave van het profiel... Kan iemand proberen te zien of het van mijn huis komt? Een simpele simu met een zwaartekracht kijken of het door je huis gaat.

Bedankt

Deel 4.SLDPRT

Hallo @Jwunder

Alles werkt naar behoren

Aan de andere kant moet je overal de juiste parameters gebruiken :-)   De "waanvoorstellingen" vervormingen zijn alleen zo als je niet de moeite neemt om de visualisatie van de gewenste vervorming aan te geven. Als we op 1 zetten, zien we de vervormingen niet anders dan die van de kleur, als we 20 ( = 20 keer meer dan normaal) aangeven, hebben we een grotere vervorming. Maar dit is slechts visuele informatie die het resultaat niet verandert Von MISES Om het echte leven te zien, moet je op 1 staan.

Vriendelijke groeten

PS: Als je het niet erg vindt, ben ik het helemaal niet eens met wat je zei over de mesh en nog minder over de rekentijd.
Maar hé!
In het bijgevoegde voorbeeld nam ik een mesh van max 130 en min 6, wat betekent dat ik een mesh heb in minder dan twee seconden en een simulatie in minder dan 2s. Wat we ons kunnen herinneren is het aantal elementen 2476 en het aantal knooppunten 5084, met andere woorden helemaal niets voor een simulatie, ik verwerk regelmatig 5 miljoen knooppunten en het duurt geen uren.   Ik heb het rapport in PDF aan u bijgevoegd zodat u alle parameters kunt gebruiken.

piece4_from_zz-statique_1-1.pdf

Hallo

Dsl voor de reactietijd, ik moest mijn AVP terugsturen!

Ik weet van de vervormingsschaal, ik ben gewend om deze aan te passen, vaak bellen klanten me in paniek terug om te vragen of het de echte schaal is, dus ik eindig altijd met het plaatsen van opnames op schaal 1.

Ik had het over het maken van een sldflp (schetsbestand voor de gelaste constructie) met het profiel waarin ik geïnteresseerd ben, maar het lijkt niet te werken, ik begrijp niet waarom.

Na het maken van het bestand gebruik ik het om een balk te maken via de gelaste constructiefunctie, alles werkt:

Dan ga ik in het balkelement in, we zouden secties van mesh moeten zien, maar het model blijft glad, dat had ik nog nooit eerder gezien:

Ik start het onderzoek, ik krijg de volgende waarschuwing:

die ik niet kan oplossen door door de aangegeven menu's te snuffelen. Dan heb ik dit soort visie op de reizen:

(Ik heb beamrendering ingeschakeld) en de beperkingstekening werkt niet. Ik wil graag de oplossing voor dit probleem vinden, want het is belangrijk voor wat ik doe.

Na het volume gebruik ik het veel als ik platen in alle richtingen laat lassen of voor bijvoorbeeld hijsapparatuur (spreidbalk etc. dat soort dingen) maar aan constructies besteden we 5 keer de rekentijd aan volume in vergelijking met balk (rekening houdend met de tekening van het model) omdat op een set balken de verbindingen in 5 seconden zijn gemaakt, In volume moeten we de fittingen behandelen, de platen plaatsen, controleren op botsingen...

Als ik dit probleem opnieuw heb, zal ik de ondersteuning direct proberen.

Voor mijn probleem met de post, deed ik met gevouwen vellen die ik integraal maakte met het verbindingsmenu, het werkte. Bedankt voor je hulp in ieder geval.

Fijne dag