Simulatieset omgevormd tot een blok

Goedenavond allemaal.

Ik wil graag een gewichts- en belastingssimulatie van deze set uitvoeren:

Nou, ik heb de hele tekening gemaakt met 3 mechanisch gelaste blokken die in een assemblage zijn verbonden (tot nu toe lijkt het vrij eenvoudig), maar hier is het, tijdens mijn poging om mijn gaas te maken, heb ik recht op het bericht "er is interferentie tussen twee lichamen op zijn minst. Wil je controleren op interferentie?"... natuurlijk zitten bijna alle onderdelen tussen en ik begrijp niet waarom...

Dus daarna ben ik op zoek naar een oplossing, maar ik geef toe dat ik een beetje verdwaald ben, als ik elementen repareer die in contact komen via de "blokkerende" link, wordt er dan goed rekening mee gehouden tijdens de simulatie?

Daarna heb ik geprobeerd mijn assemblage om te zetten in een enkel blok (geassembleerde lichamen zie "http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/copie-d-assemblage"), en daar, wonder maar, mijn gaas werkt nog steeds niet (met een . DEEL/. STEP gemonteerd), wordt de combinatie van lichamen zichtbaar verdrongen tijdens de poging om te matteren

Het is echter geen ingewikkelde montage:/. (Ik begin pas solidworks te gebruiken voor structurele berekeningen :/).

Bij voorbaat dank als u een oplossing voor dit probleem heeft, goedenavond.

PS: Ik kan de montage verzorgen.

assemblage_complet_pour_calcul_piece.sldprt
1 like

1 like

Ik heb net snel een mesh gelanceerd met de volgende parameters en ik heb geen problemen:

Maar om tijd te besparen zou het interessanter zijn om over te stappen op bundels in plaats van volume

maillage.jpg
3 likes

Ik heb een snelle simulatie gedaan en ik heb geen specifieke problemen.

Ik weet niet welke inspanningen op uw structuur zijn toegepast, maar de methodologie blijft hetzelfde:

- Vereenvoudiging van uw model met symmetrievlakken

- Definitie van uw materiaal

- In de opgelegde verplaatsingen voeg je een symmetrievoorwaarde toe aan de betreffende vlakken

- Toevoeging van de bevestiging, waarvan ik me voorstel dat deze zich aan de voet van de structuur bevindt?

- Wereldwijd contact tussen alle lichamen in uw kamer ingesteld op "vast"

- Het toevoegen van je inspanningen (gewicht, kracht, belading....)

- grove mazen om mee te beginnen

-  Je kijkt of de resultaten consistent en realistisch zijn

- zo ja, dan verdicht je je mesh om de resultaten te verfijnen

- Zo niet, dan herzie je de bovenstaande aannames en begin je opnieuw!

Succes

simulation.jpg
3 likes

Heel erg bedankt, ik zal dit allemaal testen, maar ik heb deze instellingen al gedaan :/. op welke versie van SW ben jij?

me 2015 SP4.0

Nou, ik ging net terug naar het kamermodel (zoals degene die je hebt gebruikt, het werkt eerst als ik het vakje aanvink "gebruik een maat die overeenkomt met het volume van elke kamer" waarschijnlijk kwam mijn probleem voort uit deze optie (de globale mesh moet een probleem zijn geweest voor kleine kamers. dus ik ga het proberen met dat.

Aan de andere kant was mijn eerste set (omdat de transformatie naar een onderdeelbestand nog steeds een hack is) gemaakt van 3 mechanisch gelaste onderdelen in assemblage + onderdelen in junctievolume, allemaal geassembleerd door beperking. Is het een probleem om zo te werken of gebruik je een heel specifieke methodiek?

Oh groot geluk :), hier is een coeric-simulatie (sneeuwweerstandstests). Aan de andere kant ben ik buiten de elastische limiet, dus ik ben goed in het herontwerpen van mezelf en het opnieuw uitvoeren van al deze manipulaties -_-. Maar ik ben nog steeds erg blij dat ik eindelijk een goede simulatie heb :). heel erg bedankt