Ik probeer het vervormde lichaam van het ingesloten vereenvoudigde deel weer te geven, wanneer er een kracht wordt uitgeoefend op het cilindrische gebied.
En ik wil komen tot een vervorming in contact met het vlak dat door het vaste vlak gaat.
Is het mogelijk om de inspanning te berekenen die nodig is om het gewenste resultaat te bereiken, zonder de inspanning empirisch te simuleren?
Voor de 1e methode noem ik dit in zekere zin empirique.il je de berekening meerdere keren opnieuw moet starten om de gewenste vervorming te krijgen, voor dit vereenvoudigde model is het vrij eenvoudig maar in sommige gevallen kunnen de berekeningen lang zijn.
Voor de 2e methode, als ik een verplaatsing toepas die op de "punt" wordt opgelegd zodat deze in contact komt met het vlak, kom ik niet tot dezelfde vervorming als bij methode 1
Als ik dit probleem zou moeten oplossen, zou ik op twee manieren te werk gaan
1°) het creëert een aambeeld dat een vast deel is (gelijmd op het vlak en ik plaats een grote vervorming met een contact zonder penetratie tussen het vervormde deel en het aambeeld.
2°) Ik vervang het aambeeld door een virtuele muur die voorkomt dat er een onderdeel wordt toegevoegd en een ASM wordt gebruikt.
De twee besproken oplossingen worden gedaan met de standaardversie van Simulation
Vriendelijke groeten
PS: Ik wil uw aandacht vestigen op een grote fout bij de toepassing van de verticale kracht. Het kan niet het hele gezicht bedekken 1. Er moet vooraf een scheidingszone worden gemaakt met de functie "scheidingslijn". Met de ondersteuning zoals je deed, zal je simulatie verkeerd zijn (als het niet wafelt) en erger nog, je zult niet de echte vervorming hebben. (zie eventueel de tutorial die ik over dit onderwerp heb gemaakt)