Simulatie van plastische injectie

Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik een plastic injectiesimulatie kan doen en hoe ik het kan doen?

Hallo;

Heb je het geprobeerd door je eigen thread te lezen?
(Waarvan de aanbevelingen uiteraard niet werden opgevolgd...)

Verder wat tutorials:

[bezorgd] Worden deze onderwerpen niet behandeld in BTS (of zelfs eerder)?

Denk ook aan de tutorials die direct in Solidworks zijn geïntegreerd, het is zeldzaam dat dit soort documentatie zo goed is gedaan, dus je kunt er net zo goed gebruik van maken:

2 likes

Goedenavond @Lenny_Kr ,

" De ene persoon " (?) gaf je een mogelijke structuur voor de mal, een ander een video die de kinematica van de onderdelen liet zien (laden, plaat...).
Daarna verscheen er een licht aangepaste en ingekleurde versie die hierboven zichtbaar was.
Je mist nog steeds de injectiesimulatie.

Om een simulatie van dit type te maken, zijn verschillende zaken nodig:

• Ik heb een Premium-versie van SW, die de Solidworks Plastics add-in bevat die dit type proces adresseert. Uw zaak is er waarschijnlijk mee voorzien ;
  • Lees en neem de cursus die je tijdens je opleiding werd aangeboden opnieuw door en neem ze in beslag;
  • Raadpleeg tegelijkertijd de Solidworks-tutorials en enkele YouTube-video's die zijn voorgesteld door de leden van dit forum, of anderen;
  • Rol je mouwen op en ga voor de pc zitten om je eigen simulatie te maken.

Hulp kan beschikbaar zijn op basis van een conceptsimulatie die u ons zult voorstellen...
image
Een eerste vraag om de discussie te starten: wat is de rol van de 3 zichtbare groeven bovenop de cilinder van het gele deel van de mal?

3 likes

Hallo,
Ik denk dat @Lenny_Kr verdwenen is :ghost:

Misschien moet je gewoon geduldig zijn???

1 like